Gå till innehåll

Firefox-tillägget AdBlock Plus


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Fick tipset om AdBlock Plus, som är ett tillägg till Mozilla Firefox.

Jag hoppas att någon har erfarenhet av det här, för det verkar ganska så knepigt, tycker jag.

Om jag aktiverar mitt installerade adblock plus, så gör det ingen nytta. ("0 objekt blockerade på denna sida")

Det vill säga, det blockerar inte några annonser.

Måste jag - i listan - under adblock inställningar tala om varenda hemsida jag vill att reklam skall blockeras på?

Och/eller behöver jag verkligen även aktivt högerklicka på varenda annons (på varje hemsida) och "adblock bild"

och lägga till det i listan för blockerade annonser?

Det verkar otroligt omständigt och är väl snarast ett heltidsarbete, om det nu är på det viset.

Jag tycker att funktionen i stort verkar mycket bra och om det fungerar borde det göra hämtningen av hemsidor mycket snabbare.

Och i kombination med Flash-blockeraren borde det ta fram det som är viktigt på respektive sida, inte bara massa reklam och annat.

Hoppas att någon av er har insyn i hur det här tillägget fungerar och kan dela med sig av sina kunskaper.

Tack på förhand!

Hälsningar

zen-TAO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Fick tipset om AdBlock Plus, som är ett tillägg till Mozilla Firefox.

Jag hoppas att någon har erfarenhet av det här, för det verkar ganska så knepigt, tycker jag.

Om jag aktiverar mitt installerade adblock plus, så gör det ingen nytta. ("0 objekt blockerade på denna sida")

Det vill säga, det blockerar inte några annonser.

Måste jag - i listan - under adblock inställningar tala om varenda hemsida jag vill att reklam skall blockeras på?

Och/eller behöver jag verkligen även aktivt högerklicka på varenda annons (på varje hemsida) och "adblock bild"

och lägga till det i listan för blockerade annonser?

Det verkar otroligt omständigt och är väl snarast ett heltidsarbete, om det nu är på det viset.

Jag tycker att funktionen i stort verkar mycket bra och om det fungerar borde det göra hämtningen av hemsidor mycket snabbare.

Och i kombination med Flash-blockeraren borde det ta fram det som är viktigt på respektive sida, inte bara massa reklam och annat.

Hoppas att någon av er har insyn i hur det här tillägget fungerar och kan dela med sig av sina kunskaper.

Tack på förhand!

Hälsningar

zen-TAO

kolla så att den är aktiverad , höger klicka på ikonen som läggs till längst upp till höger ( du kan lägga ikonen längst ner till vänster tycker det ser bättre ut)

när du instalerar adblock för första gången fick du välja en "leverantör" den leverantörern har redan listat massa hemsidor och dåliga koder som spärras.

testa besök aftonbladet med och utan ad block, om reklamen inte är borta är den nog inaktiverad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...