Gå till innehåll

Nationella inställningar knas


carlsberg

Recommended Posts

Efter en brutal nedstängning inför ett åskväder startar datorn efter att ha gjort CHKDSK. Allt är OK utom mitt admintrationsprogram (Visma) som beter sig konstigt. De hävdar att jag ska kolla mina nationella inställningar unde Kontrollpanelen.

Det gör jag, och här är problemet. Jag kan inte ändra här, vad jag än försöker med så är det "ogiltiga tecken", fast allt ser rätt ut. Har provat på annan dator och är jag bara inloggad som administratör kan jag ändra efter behag.

Jag ha heller inte göra en diskkontroll, svaret är ungefär att vissa filer används exklusivt av Windows...

Hur kan jag återställa utan att förlora data på hårddisken? Har provat systemåterställning utan att det hjälpt.

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ha heller inte göra en diskkontroll, svaret är ungefär att vissa filer används exklusivt av Windows...

Hej,

Det är normalt. Meddelandet avslutades väl med en fråga om du vill att kontrollen skall utföras nästa gång du startar datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med en "sfc /scannow", då söker datorn efter felaktiga eller saknade alternativt ändrade systemfiler jämfört med din xp-cd.

Så stoppa i din cd, öppna körrutan och skriv enl ovan, efter det går du till windows update och kör ett varv där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...