frölundaboy Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 hej igen.. stämmer det att man kan plocka ur grafikkortet och får man inget pipp så är det trasigt moderkort? vet ej men någon kanske vet!!!!! mvh jimmy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 hej igen.. stämmer det att man kan plocka ur grafikkortet och får man inget pipp så är det trasigt moderkort? vet ej men någon kanske vet!!!!! mvh jimmy Jag är ingen expert på området, men om vi vänder på frågan Om moderkortet inte ger ifrån sig något pip då man monterat eller demonterat grafikkortet, så får man nog anta att moderkortet inte hittade grafikkortet ifall det fanns monterat förut. En anledning kan ju i det fallet vara att grafikkortet är trasigt och inte moderkortet. (Eller så finns inte rätt drivrutiner installerade på datorn för & hantera grafikkortet.) Eller så är kortplatsen skadad till grafikkortet eller dess kretsar på moderkortet. Kontrollera först också moderkortets pip-funktion är aktiverad. (Men bara om datorn är tyst i övrigt) Den brukar kunna gå & avaktivera/aktivera via en liten jumper på ett par stift på moderkortet. (ett litet kontakt-bläck) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frölundaboy Posted July 13, 2009 Author Share Posted July 13, 2009 okej men jag har povat ett annat moderkort med och det är inbyggt grafikkort och samma där ingen bild: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 menar du nu att båda moderkorten är trasiga eller? fick du ingen bild med det inbyggda grafikkortet heller ska du nog se över din skärm, annars är det nog mer troligt att ditt grafikkort är trasigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frölundaboy Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 jag har hittat felet. första minnes utaget verkar kass kör på minnes plats 2 och då går det igång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts