Gå till innehåll

Prolem med boot sen win 7 64 bit


Recommended Posts

Har ett Asus P35 moderkort. Ibland sen jag installerat test versionen av Win 7 64 bit så stannar allt under bootup precis där den kollar om man har en bootbar dvd skiva i sen hoppar den till hd. Markören står bara och blinkar. Nu undrar jag om det kan vara hdn eller moderkortet? Kan det vara så att hdn inte snurrar igång ibland som den ska? Har uppdaterat bios men detta händer då och då iallafall. Eller kan det vara nåt som inte stöjder Win 7 64 bit fullt ut?

Både dvdn och hd är Samsung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett Asus P35 moderkort. Ibland sen jag installerat test versionen av Win 7 64 bit så stannar allt under bootup precis där den kollar om man har en bootbar dvd skiva i sen hoppar den till hd. Markören står bara och blinkar. Nu undrar jag om det kan vara hdn eller moderkortet? Kan det vara så att hdn inte snurrar igång ibland som den ska? Har uppdaterat bios men detta händer då och då iallafall. Eller kan det vara nåt som inte stöjder Win 7 64 bit fullt ut?

Både dvdn och hd är Samsung.

Prova att gå in i bios och sätta HDD som "First boot device", om den står på CD nu... det kan eventuellt göra skillnad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack!!

Har valt bort cd/dvd så nu är det bara hd som boot device.

Kom på en sak.

Ungefär samtidigt som jag installerade Win 7 64 bit gick min Plextor Dvd brännare sönder.

Köpte då den billigaste tänkbara som var en Samsung.

Kanske är den som ställer till det och inte gillas av moderkortet för före jag stoppade in den var det aldrig nåt problem

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...