Gå till innehåll

grafik kort


Recommended Posts

Hejsan!

Har fått låss lite kulor o tänkde höra ska skaffa ett nytt graffekort då ja kör med mitt integrerade grafik som e ett sunket s3 graphics.

Har mellan 5-800:- att spendera köper helst från komplett.se så skulle vilja ha lite tips ska klara spel film m.m.

här e min dator

moderkort Msi k9vgm-v via-K8M890

cpu amd athlon 4600+

ram 3gb

hårdisk 1tb

länka gjärna till korten ni rekomenderar

MVH\\\Fredde

Redigerad av freddan_-1987
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Har fått låss lite kulor o tänkde höra ska skaffa ett nytt graffekort då ja kör med mitt integrerade grafik som e ett sunket s3 graphics.

Har mellan 5-800:- att spendera köper helst från komplett.se så skulle vilja ha lite tips ska klara spel film m.m.

här e min dator

moderkort Msi k9vgm-v via-K8M890

cpu amd athlon 4600+

ram 3gb

hårdisk 1tb

länka gjärna till korten ni rekomenderar

MVH\\\Fredde

Sapphire Radeon HD 4670 512MB GDDR3 för 729:- kanske passar? www.Komplett.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en smaksak då båda lägren har modeller som motsvarar varandra över hela spektrat från skit till toppen.

Mellan 2 modeller i samma klass kan det förekomma små skillnader beroende på vilken grafikmotor det är man mäter mot men det är oftast väldigt lite. Vet du att du t.ex bara kommer att spela ett visst spel kan du ju ta det som är bäst med just den grafikmotorn det spelet använder, vilket det är ser man i diverse prestandatester som finns överallt på internet.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...