Gå till innehåll

Ta bort "word wrap" (Word) [löst]


Recommended Posts

Hej,

Ibland använder jag MSWord för att editera textfiler (.txt). Jag använder makrofunktionen i MSWord.

Jag undrar hur man tar bort "word wrap". Jag vill att raderna skall kunna bli "hur långa som helst" och man skall använda den nedre rullisten för att nå de långa radernas slut.

I Wordpad finns det ju en enkel inställning (view > options > no wrap)

I MSWord har jag bara kunnat ändra pappersvidden till bredaste möjliga (under page setup) men det räcker inte, en del långa rader blir ändå delade.

Just nu använder jag Word 2003.

Tacksam för tips hur man tar bort word wrap.

Redigerad av ycc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat ett forum där det frågas efter samma sak som du vill ha, men det ser inte ut som det går.

Han som svarat är tydligen en MVP i Word... hans kommentar är att du ska använda en texteditor och inte ett ordbehandlingsprogram

http://www.tech-archive.net/Archive/Word/m...0/msg00003.html

Tack för den relevanta länken och det snabba svaret. (Kanske inte annat att förvänta med det användarnamnet :))

Det går alltså inte, det var värst.

Jag har provat med den populära freeware-editorn Notepad++. Enligt min uppfattning är det dock något trassel med Notepad++ makrofunktion. När man spelar upp ett makro händer ofta något annat än när man spelar in makrot.

Den rekommenderade UltraEdit är säkert bra men jag tvingas ofta jobba från Internetkafeer och det vore fint om jag kunde hitta en texteditor med makrofunktion som är freeware.

Är det någon som känner till en bra freeware texteditor med makrofunktion eller annan lösning på problemet.

(När man kör makros på källkods-filer är det ju oftast bäst om man kör "no wrap" så att inte motsvarande textsträngar kan ta upp olika många rader beroende på deras längd.)

Tack igen för kvickt och bra svar.

Redigerad av ycc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, jag borde ha tänkt på det, jag har faktiskt använt Crimson tidigare.

Crimsoneditor 3.72 enligt länken i svaret ovan verkar ha en bra makrofunktion utan problem. Programmet är också litet att ladda ner och passar att köra från Internetcafé.

Notepad++ är ett bra program men har tydligen någon bug i makrofunktionen. Jag har rapporterat den.

Tack för svaret, tråd löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...