Gå till innehåll

Nå fram till Registret på Tjuvkopplad hårddisk?


Recommended Posts

Finns det ett sånt sätt i Windows där man kan komma åt registret på den andra enheten, kanske genom att gå in via någon systemfil i Windows-mappen på slavdisken och kalla upp motsvarande register, än det register man befinner sig för stunden inloggad på tillhörande masterdisken på enhet C:

Finns det någon som lyckats genomföra denna bravad utan att behöva använda Återställningskonsolen via CD/DVD?

Idel öra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du kan göra detta. Det är till och med stött av Microsoft officiellt. Kolla upp vilka filer som motsvarar registret och importera dem för redigering med regedit.exe. Har för mig det rör sig om ntuser.dat och någon fil till som ligger någonstans, sök upp det bara. Registret är ju bara en vanlig databas med lite konfiguration osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du kan göra detta. Det är till och med stött av Microsoft officiellt. Kolla upp vilka filer som motsvarar registret och importera dem för redigering med regedit.exe. Har för mig det rör sig om ntuser.dat och någon fil till som ligger någonstans, sök upp det bara. Registret är ju bara en vanlig databas med lite konfiguration osv.

Har nu försökt & leta på nätet efter något som beskriver tillvägagångsättet..Dels på privata webbsidor Wickipedia som hos Microsoft, Technet och MSDN.

Antagligen letar jag på fel ställen...Om det är stött av Microsoft var hittas informationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...