Gå till innehåll

Outlook Express


Grimm

Recommended Posts

Helt plötsligt har mitt OE ändrat utseende i fråga om färgsättning och innehåll. Alla ikoner i verktygsraden är borta. Vad som återstår är endast den översta raden "arkiv" o.s.v. Ramarna ser "antika" ut och är gråfärgade. Jag har försökt med "visa" - "verktygsfält"som tyvärr inte går att markera.

Dessutom har jag fått rådet att högerklicka i menyraden och klicka "verktygsfält". Vid denna manöver händer inte ett enda dugg. Varför ska det vara så förb-nnat svårt att få en dator att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Välkommen till forumet eusa_wave.gif

Jag antar att du har windows xp, och det verkar som du saknar vissa delar av systemet och att en liten koll behövs.

Stoppa i din windows xp cd i spelaren, tryck på start -> Kör, skriv: sfc /scannow

Nu bör datorn starta att skanna igenom dina systemfiler efter saknade och ändrade filer. Om det är något problem, så hämtas en ny fil från din cd.

När du är klar, koppla upp dig till Windows Update, och uppdatera din dator med de senaste uppdateringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt plötsligt har mitt OE ändrat utseende i fråga om färgsättning och innehåll. Alla ikoner i verktygsraden är borta. Vad som återstår är endast den översta raden "arkiv" o.s.v. Ramarna ser "antika" ut och är gråfärgade. Jag har försökt med "visa" - "verktygsfält"som tyvärr inte går att markera.

Dessutom har jag fått rådet att högerklicka i menyraden och klicka "verktygsfält". Vid denna manöver händer inte ett enda dugg. Varför ska det vara så förb-nnat svårt att få en dator att fungera?

Tack för visat intresse Venoms. Tyvärr har jag ingen CD att sätta in endast en återställnings CD vilket, jag förmodar, inte är detsamma.

Jag chansade att göra som du skrev utan CD men jag "hade inte behörighet trots att jag är "ägare".

Jag har dessutom tagit ett screenshot av OE:s utseende men jag "tillåts inte ladda upp" den filtypen.

Jag har läst ett antal hjälpsidor om nyinstallation av OE men det verkar alldeles för avancerat för mig.

Hur kan jag göra för att visa ev. hjälpande händer att se hur mitt OE ser ut. :(

Redigerad av Grimm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...