Gå till innehåll

Grafikkortsdrivrutiner.


Tony

Recommended Posts

Hej.

Efter att ha installerat Nvidias nya grafikkortsdrivrutiner 190.62, har tidigare 190.38, så försvann ikonerna i verktygsfältet, till vänster om klockan.

Samtidigt kom det upp ett fönster som säger att jag ska starta om min Wireless intellimus explorer och mitt Wireless multimedia keyboard. Har senaste drivrutinerna till båda. Har testat att starta om, och att inte starta om dem, med samma dåliga resultat. Har även tagit bort drivrutinerna och installerat om dem. Går inte att få tillbaka ikonerna utan att backa systemet och få tillbaka gamla grafikdrivrutinerna, då funkar allt som vanligt.

Har fungerat att uppdatera drivrutinerna klockrent förut.

Har Windows XP och 9600 GT grafikkort

Vad är det för fel?

Tony.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Tyvärr funkade inte det, utan hela verktygsfältet försvann i stället.

När jag startade om kom en ruta upp som sa att "rundll32 stängs för att skydda datorn". När jag tryckte ok frös datorn helt, och jag får starta om.

Har försökt backa med systemåterställning, men det verkar som om grafikdrivrutinerna finns kvar.

Konstigt fel. Kan det kanske vara fel på Nvidias grafikdrivrutiner?

Tony.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Tyvärr funkade inte det, utan hela verktygsfältet försvann i stället.

När jag startade om kom en ruta upp som sa att "rundll32 stängs för att skydda datorn". När jag tryckte ok frös datorn helt, och jag får starta om.

Har försökt backa med systemåterställning, men det verkar som om grafikdrivrutinerna finns kvar.

Konstigt fel. Kan det kanske vara fel på Nvidias grafikdrivrutiner?

Tony.

Nej det är nog bara en himla slump att det krånglade. Nvidia testar sina drivrutiner hårt innan dem släpps och jag har alltid upplevt kvalitet från nvidia. Kan ju ha varit en massa andra variabler som påverkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...