Gå till innehåll

Binary File


Recommended Posts

Jag försöker använda "Sök"-funktion på en webbsida, men får bara fram följande meddelanderuta:

Du har valt att öppna

HomeopageSearchEngine.exe

som är en fil av typen: Binary File

från: http:// www.webbsidans namn.com

Vill du spara den här filen?

Vill höra med er hur säker/osäker är en sådan fil säkerhetsmässigt att ladda ner i sin HD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju inte att säga om just det programmet är riskfritt eller inte. Att bara ladda ner filen och spara den på hårddisken infekterar ju inte datorn däremot utan det är ju i så fall först när den körs som den kan ställa till med något. En skanning på virustotal kan ju avslöja en del.

Däremot så verkar det konstigt att ladda ner ett program för att kunna söka på en webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju inte att säga om just det programmet är riskfritt eller inte. Att bara ladda ner filen och spara den på hårddisken infekterar ju inte datorn däremot utan det är ju i så fall först när den körs som den kan ställa till med något. En skanning på virustotal kan ju avslöja en del.

Däremot så verkar det konstigt att ladda ner ett program för att kunna söka på en webbplats.

Hej Cecilia :)

Tack för svaret!

Eftersom jag litar på den sajten, men inte lika mycket webbhotellet med servern, så laddade jag ner filen, kanske dumt gjort, men "Sök"-funktion där funkar ändå inte, då vet jag inte heller om den körs.

Konstigt är bara förnamnet :blink: Jag ska nog senare kontakta sajtens ägare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...