Gå till innehåll

Felkod 80073712 när jag installerar uppdateringar


Recommended Posts

Jag fick den här igår!

Uppdatering för Windows Vista (KB972036) och den kan jag inte installera! Får felkod 80073712 och efter lite letande så får jag fram att det är en gammal uppdatering (april tror jag...) som ska åtgärda framtida problem med säkerhetsuppdateringar (???) och får även fram att det inte är för Windows Vista Home Premium utan för Vista Ultimate och det har inte jag.... jag förstår inte!! Någon som kan vägleda mig?

Nu vid närmare koll så ser jag att denna uppdatering installerades 09-08-27! Det är en uppdatering om man vill åtgärda problem med program som inte är kompatibla med Windows Vista! Så nu förstår jag ännu mindre varför den ligger i min lista över uppdateringar som väntar på att installeras. Kan jag ta bort både den lyckade installationen och de som misslyckats och ligger och väntar? Eller vad behövs den här uppdateringen till?

Sorry att jag tog din tråd, men jag hakade på här av bara farten. Någon kanske kan flytta mitt inlägg om det ligger fel.

Redigerad av Pippi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt händer tyvärr, har du installerat den ? gå till installerat och avinstallera. Jag brukar inte forska utan står det i loggbok att " upptäckt att denna uppdatering inte kan användas i denna dator " så avinstallerar jag bara...

OK! Jag redigerade lite i mitt inlägg och läste ditt inlägg först efteråt. Då kan jag bara gå och ta bort både den lyckade installationen och de som misslyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...