Gå till innehåll

filer


lillevall

Recommended Posts

Hej lillevall :)

Det beror ju lite på..Själv har jag inte stött på ett sätt att ångra "ersatta filer" mer än att det kanske är möjligt att återskapa filer om de har hamnat i "papperskorgen". Vad gäller "ersätta" i Windows så skulle jag tro att de ursprungliga filerna då blir överskrivna för alltid. Däremot om man t.ex använder sig utav ett fristående program så kan det ibland finnas "ångra" funktion.

Liknande som finns i bildredigeringsprogram och även då man kopierar och klistrar in text via Windows urklipp.

Oftast så finns där en rad för ångra senaste åtgärd när man markerat texten man senast råkade göra fel på.

Som sista utväg när det gäller filer så kan jag tänka mig att dessa kan gå att få tillbaka via Återställningen till senast vald återställningspunkt men detta inbegriper ju då även hela datorn som blir återskapad till aktuellt datum.

Kan inte svara på om det går att återställa endast den mappen som innehåller berörda filer.

Hoppas något kan hjälpa dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten parantes till tidigare inlägg..

Recovery program som Recuva kan hitta filen eller filerna så länge dessa inte blivit överskrivna, om så är fallet får man använda betydligt dyrare recovery program som letar sig ner i fler "lager" på hårddisken.

Recuva kan fungera sålänge en fil tagits bort med delete och sedan tagits bort från papperskorgen, men har den blivit ersatt med annan data så är därmed den gamla filen överskriven på hårddisken :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...