Olof2 Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Så står det i aktivtershanteran när jag försöker stänga av datorn,vad kan jag göra åt det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 (edited) Hej! Verkar som nedsläcknings funktionen innan avstängning av XP inte riktigt vill fungera i din dator. Kan ju vara så att den berörda filen/filerna har blivit skadade eller oavsiktligt borttagna. Prova med att köra Systemfilsgranskaren i kommandotolken sfc /scannow , verktyget kräver dock att du har samma servicepack version på installations-skivan, som den installation av servicepack som också finns i datorn. (Fade = engelskans ord för mattas av / tona bort.) Edited September 7, 2009 by Opptokoppter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olof2 Posted September 7, 2009 Author Share Posted September 7, 2009 (edited) Hej!Verkar som nedsläcknings funktionen innan avstängning av XP inte riktigt vill fungera i din dator. Kan ju vara så att den berörda filen/filerna har blivit skadade eller oavsiktligt borttagna. Prova med att köra Systemfilsgranskaren i kommandotolken sfc /scannow , verktyget kräver dock att du har samma servicepack version på installations-skivan, som den installation av servicepack som också finns i datorn. (Fade = engelskans ord för mattas av / tona bort.) Det är helt riktigt jag får inte den funktionen att fungera.Jag ska testa att köra det programet.Jag tror att jag har kört det för ett tag sedan,det sökte igenom datorn när den var klar bara försvann programet, utan att tala om vad den hittade. Edited September 7, 2009 by Olof2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Va bra, då känner du ju till hur de fungerar. Om programmet inte hittat någon avvikelse så brukar de oftast som du säger bara sluta och försvinna efter det sökt klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts