Gå till innehåll

Svart skärm efter installation


ktrixter

Recommended Posts

(jag har sökt men kan inte hitta något svar så jag startar en ny tråd, jag har även googlat men utan att hitta någon lösning, ber om ursält om det bara är jag som är ett pucko)

Hej!

Har precis försökt installera Windows 7 på min burk. Körde en fresh install då jag formaterade hårddisken etc. och det funkar ända tills det att man ska logga in för första gången. Då blir skärmen svart och jag kan inte se något. Har försökt starta om i felsäkert läge men eftersom Windows 7 inte är helt installerat (enligt datorn) så fungerar det inte. Jag kommer alltså inte vidare in i Windows för att kunna ändra något eller lägga till en .bat fil som jag läst om. Är det någon som har något tips på hur jag ska kunna få det att fungera?

Redigerad av ktrixter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Har du någon annan skärm eller TV inkopplad under installationen? I såna fall koppla bort.

Testat skivan i någon annan dator?

Kanske har laddat ner nån dålig image av 7:an.

Brännt för fort? 2-4 gr brukar vara lagom.

Annars är det väl bara att installera om igen.

Redigerad av Lasseska
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon annan skärm eller TV inkopplad under installationen? I såna fall koppla bort.

Testat skivan i någon annan dator?

Kanske har laddat ner nån dålig image av 7:an.

Brännt för fort? 2-4 gr brukar vara lagom.

Annars är det väl bara att installera om igen.

Jag har kopplat ur allt förutom tgb, mus och nätverkskabeln. Jag kör med en skiva av den skarpa versionen av 7an som fungerat så sent som igår. Jag har bytt ingång på grafikkortet men fortfarande ingen bild. Jag har ett nVidia Quadro FX 1700 kort, kanske är det som spökar? Har försökt ominstallera c:a 7 gånger redan.. men men, skam den som ger sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett nVidia Quadro FX 1700 kort, kanske är det som spökar? Har försökt ominstallera c:a 7 gånger redan.. men men, skam den som ger sig!

Jag chansar här. Du kanske också behöver ha nya grafikdrivrutiner? Har du sett på Nvidias hemsida om det finns någon information där om W7-drivrutiner? Likaså om det finns någon information på Lenovos hemsida om det här problemet?

redigering: Länk till Lenovos sida om Windows 7 BETA och vidare till grafikkortet: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/WIN7-BETA.html

Länk till nVidias drivrutin för 32-bitars grafikrutin: http://www.nvidia.com/object/Quadro_win7_w...90.38_whql.html

Som ytterligare en tanke: Kolla också om det finns en nyare BIOS för din stationära dator hos Lenovo.

Hoppas detta leder dig rätt.

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag chansar här. Du kanske också behöver ha nya grafikdrivrutiner? Har du sett på Nvidias hemsida om det finns någon information där om W7-drivrutiner? Likaså om det finns någon information på Lenovos hemsida om det här problemet?

redigering: Länk till Lenovos sida om Windows 7 BETA och vidare till grafikkortet: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/WIN7-BETA.html

Länk till nVidias drivrutin för 32-bitars grafikrutin: http://www.nvidia.com/object/Quadro_win7_w...90.38_whql.html

Som ytterligare en tanke: Kolla också om det finns en nyare BIOS för din stationära dator hos Lenovo.

Hoppas detta leder dig rätt.

Tack för länkarna! Har bara en fråga till, kanske är en newbie fråga men ändå: hur installerar jag drivrutinerna till mitt grafikkort om jag inte kommer in i Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ännu en runda av omstarter osv. har det nu uppstått något nytt. Nu får jag fram en bild efter "Starting Windows" delen där det står "Setup is preparing your computer for first use", bara det att efter cirka 4-5 sekunder så startar datorn om sig och jag kommer in i bootmenyn eftersom Windows avslutats felaktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är Windows 7 installerat och fungerar som det ska!

Det jag (eller rättare sagt min bror) gjorde var att dra in den nyare BIOSen som kommit och sen ominstallera allt igen, men istället för att ha 2 aktiva hdds så hade han bara en som han partionerade upp. Allt funkade precis som det skulle efter det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Ok bra att det fungerar. Synd att du inte gav oss mer info i ditt första inlägg. 2 st HDD ger ofta problem vid installation.

Det är också bra att skriva i sin sign vad man har för hårdvara. Det underlättar en hel del.

Men men lycka till o kör hårt med Windows 7. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...