Gå till innehåll

virtual box fundering


PCGuiden

Recommended Posts

Kan du göra en skärmdump och klistra in? Jag kan inte komma ihåg något registreringsformulär men det är ju länge sedan jag installerade VirtualBox.

Nu har jag installerat och då kommer denna fram när man trycker kör program

post-9713-1253202603_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registreringen är frivillig och om du väljer det så kan du få information om Virtualbox-nyheter.

Jag ser i manualen att om du har tänkt att använda Direct 3D acceleration så måste du starta gästsystemet, XP om jag kommer ihåg rätt, i felsäkert läge. Det behövs inte för vanlig surfning och kontorsarbete men för spel skulle jag tro.

I XP välj i menyn i överkanten:

Enheter - Installera gästtillägg

Då kommer XP att uppfatta det som att du stoppar i en CD i den virtuella datorn.

Om XP är konfigurerad för att automatiskt köra CD-skivor som man stoppar i så kommer installationsprogrammet att starta automatiskt. Annars så får du leta upp CD-skivan i Den här datorn och köra programmet VBoxWindowsAdditions.exe som ligger på CDn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen Använde mig av programmet HFS istället och det fungerade bra....

Nu har jag bara en sista fundering

Se bild: (Jag vill ha den över hela bildskärmen) Går det tro någon tangetbordskombination för att få till det???

post-9713-1253209059_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket ... Nu är jag med på banan och kör med XP i Virtual box...

Undrar om man skall testa om det fungerar att köra Mobilt bredband i Virtual box... det skulle ju vara strålande om det funkade, samt underlätta en del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Jag försökte installera en bra brandvägg (Armor eller Outpost) i Windows 7 i VirtualBox en gång och det fick Windows 7 att krascha totalt

Har du testat Kaspersky? Jag har försökt använda KIS2010 några gånger. Installationen går fint, men när KIS startar slutar allt att fungera. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...