candela Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 (edited) När jag högerklickar på en bild i "Mina bilder" som jag skall skicka med Outlook, så har den möjligheten plötsligt försvunnit. Har försökt med att reparera Outlook., flytta genväg till "Send to", men inget funkar. Är det någon här på forumet som kan tipsa hur jag återfår funktionen. Har Office 2003. /candela Edited October 6, 2009 by candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 (edited) Ladda ner den här zip-filen och packa upp den till destinationen: C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo ...om du kör Vista/W7. E_postmottagare.zip Eller den här filen om du kör XP.... packas upp till: C:\Documents and Settings\Användarnamn\SendTo E_postmottagareXP.zip Edited September 20, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted September 20, 2009 Author Share Posted September 20, 2009 Ladda ner den här zip-filen och packa upp den till destinationen: C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo ...om du kör Vista/W7.E_postmottagare.zip Eller den här filen om du kör XP.... packas upp till: C:\Documents and Settings\Användarnamn\SendTo E_postmottagareXP.zip Tack e-son! Kör båda versionerna. Men det var bara XP som krånglade tills ditt tips avhjälpte. Du är en klippa. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted October 6, 2009 Author Share Posted October 6, 2009 Ladda ner den här zip-filen och packa upp den till destinationen: C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo ...om du kör Vista/W7.E_postmottagare.zip Eller den här filen om du kör XP.... packas upp till: C:\Documents and Settings\Användarnamn\SendTo E_postmottagareXP.zip Hej igen e-son, nu har jag klantat till det igen . Denna gång har "skicka till skrivbordet" för svunnit när jag högerklickar på något som jag vill ha som en genväg på skrivbordet. Kan du hjälpa mig även denna gång och kanske förklara vad som förorsakar detta bortfall? Mvh candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKingSe Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Hej igen e-son,nu har jag klantat till det igen . Denna gång har "skicka till skrivbordet" för svunnit när jag högerklickar på något som jag vill ha som en genväg på skrivbordet. Kan du hjälpa mig även denna gång och kanske förklara vad som förorsakar detta bortfall? Mvh candela Vet inte din anledning, kanske att det installerats något på datorn eller ev spyware eller liknande som gjort något med datorn. Lösning på ditt problem finner du på MS sida: http://support.microsoft.com/kb/191882/sv Där du använder följande mapp istället för den länkade i texten: C:\Documents and Settings\"användarnamn"\SendTo. Antar nämligen att det fortfarande gäller Win XP. Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 nu har jag klantat till det igen . Denna gång har "skicka till skrivbordet" för svunnit när jag högerklickar pånågot som jag vill ha som en genväg på skrivbordet. Kan du hjälpa mig även denna gång och kanske förklara vad som förorsakar detta bortfall? Jag skulle så klart kunna göra det enkelt för både dig och mig, och ladda upp en färdig fil, men jag tycker TheKingSe är inne på rätt linje... lika bra du lär dig detta själv! Enkelt förklarat... gå till mappen C:\Documents and Settings\"Användarnamn"\SendTo ...och skapa en genväg till skrivbordet! Faktiskt så kan du skapa genvägar till i princip vad som helst som du skulle kunna vilja ha i menyn "Skicka till..."! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted October 6, 2009 Author Share Posted October 6, 2009 Vet inte din anledning, kanske att det installerats något på datorn eller ev spyware eller liknande som gjort något med datorn.Lösning på ditt problem finner du på MS sida: http://support.microsoft.com/kb/191882/sv Där du använder följande mapp istället för den länkade i texten: C:\Documents and Settings\"användarnamn"\SendTo. Antar nämligen att det fortfarande gäller Win XP. Lycka till. Tackar TheKingse. Det gäller i detta fall XP och gick bra att gå till Send to och högerklicka => genväg => välja vilken genväg jag önskade. Valde Skrivbord. /Mvh candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted October 6, 2009 Author Share Posted October 6, 2009 Jag skulle så klart kunna göra det enkelt för både dig och mig, och ladda upp en färdig fil, men jag tycker TheKingSe är inne på rätt linje... lika bra du lär dig detta själv! Enkelt förklarat... gå till mappen C:\Documents and Settings\"Användarnamn"\SendTo ...och skapa en genväg till skrivbordet! Faktiskt så kan du skapa genvägar till i princip vad som helst som du skulle kunna vilja ha i menyn "Skicka till..."! Tack e-son, Var inne på samma tanke som TheKinSe föreslog. Valde genväg vid Send to och sedan valde jag bläddra och tog Skrivbord. Så var saken klar. Mvh candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts