Gå till innehåll

[LÖST]Skicka till Outlook


Recommended Posts

När jag högerklickar på en bild i "Mina bilder" som jag skall skicka med Outlook, så har den möjligheten plötsligt försvunnit. Har försökt med att reparera Outlook., flytta genväg till "Send to", men inget funkar.

Är det någon här på forumet som kan tipsa hur jag återfår funktionen. Har Office 2003.

/candela

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner den här zip-filen och packa upp den till destinationen: C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo ...om du kör Vista/W7.

E_postmottagare.zip

Eller den här filen om du kör XP.... packas upp till: C:\Documents and Settings\Användarnamn\SendTo

E_postmottagareXP.zip

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner den här zip-filen och packa upp den till destinationen: C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo ...om du kör Vista/W7.

E_postmottagare.zip

Eller den här filen om du kör XP.... packas upp till: C:\Documents and Settings\Användarnamn\SendTo

E_postmottagareXP.zip

Tack e-son! :D

Kör båda versionerna. Men det var bara XP som krånglade tills ditt tips avhjälpte.

Du är en klippa.

/candela :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Ladda ner den här zip-filen och packa upp den till destinationen: C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo ...om du kör Vista/W7.

E_postmottagare.zip

Eller den här filen om du kör XP.... packas upp till: C:\Documents and Settings\Användarnamn\SendTo

E_postmottagareXP.zip

Hej igen e-son,

nu har jag klantat till det igen :( . Denna gång har "skicka till skrivbordet" för svunnit när jag högerklickar på

något som jag vill ha som en genväg på skrivbordet.

Kan du hjälpa mig även denna gång och kanske förklara vad som förorsakar detta bortfall? :unsure:

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen e-son,

nu har jag klantat till det igen :( . Denna gång har "skicka till skrivbordet" för svunnit när jag högerklickar på

något som jag vill ha som en genväg på skrivbordet.

Kan du hjälpa mig även denna gång och kanske förklara vad som förorsakar detta bortfall? :unsure:

Mvh

candela

Vet inte din anledning, kanske att det installerats något på datorn eller ev spyware eller liknande som gjort något med datorn.

Lösning på ditt problem finner du på MS sida: http://support.microsoft.com/kb/191882/sv Där du använder följande mapp istället för den länkade i texten: C:\Documents and Settings\"användarnamn"\SendTo. Antar nämligen att det fortfarande gäller Win XP.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag klantat till det igen :( . Denna gång har "skicka till skrivbordet" för svunnit när jag högerklickar på

något som jag vill ha som en genväg på skrivbordet.

Kan du hjälpa mig även denna gång och kanske förklara vad som förorsakar detta bortfall? :unsure:

Jag skulle så klart kunna göra det enkelt för både dig och mig, och ladda upp en färdig fil, men jag tycker TheKingSe är inne på rätt linje... lika bra du lär dig detta själv! ;)

Enkelt förklarat... gå till mappen C:\Documents and Settings\"Användarnamn"\SendTo ...och skapa en genväg till skrivbordet! Faktiskt så kan du skapa genvägar till i princip vad som helst som du skulle kunna vilja ha i menyn "Skicka till..."!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte din anledning, kanske att det installerats något på datorn eller ev spyware eller liknande som gjort något med datorn.

Lösning på ditt problem finner du på MS sida: http://support.microsoft.com/kb/191882/sv Där du använder följande mapp istället för den länkade i texten: C:\Documents and Settings\"användarnamn"\SendTo. Antar nämligen att det fortfarande gäller Win XP.

Lycka till.

Tackar TheKingse. :)

Det gäller i detta fall XP och gick bra att gå till Send to och högerklicka => genväg => välja vilken genväg jag

önskade. Valde Skrivbord.

/Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle så klart kunna göra det enkelt för både dig och mig, och ladda upp en färdig fil, men jag tycker TheKingSe är inne på rätt linje... lika bra du lär dig detta själv! ;)

Enkelt förklarat... gå till mappen C:\Documents and Settings\"Användarnamn"\SendTo ...och skapa en genväg till skrivbordet! Faktiskt så kan du skapa genvägar till i princip vad som helst som du skulle kunna vilja ha i menyn "Skicka till..."!

Tack e-son,

Var inne på samma tanke som TheKinSe föreslog. Valde genväg vid Send to och sedan valde jag bläddra och tog Skrivbord.

Så var saken klar.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...