Gå till innehåll

Datormus ?


margrehte

Recommended Posts

En tid efter att annan mus varit inkopplad på datorn så vägrar datorn fatta att musen är borta,jag har prövat inaktivera/avinstallera/ta bort usbkontakten, men kort tid därpå syns musen återigen i enhetshanteraren,gjorde hälsokoll på datorn och detta är tydligen allvarligt för datorn, nu hid-mus och den felande musdrivrutinen är Microsoft ps/2 mouse, vad gör jag nu ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag inte att detta är ett problem! "Microsoft ps/2 mouse" är säkerligen en grundddrivrutin som finns "by default" i windows, så låt du den vara... den gör absolut ingen skada. Man skall inte försöka laga sådant som inte är trasigt...! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gult utropstecken i enhetshanteraren på musdrivrutinen,i hälsokoll står felet med rött/varning,går inte heller uppdatera ?

I det här fallet betyder det bara att den inte används för tillfället... kan avinstalleras, men det spelar ingen som helst roll om du inte lyckas med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...