margrehte Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 En tid efter att annan mus varit inkopplad på datorn så vägrar datorn fatta att musen är borta,jag har prövat inaktivera/avinstallera/ta bort usbkontakten, men kort tid därpå syns musen återigen i enhetshanteraren,gjorde hälsokoll på datorn och detta är tydligen allvarligt för datorn, nu hid-mus och den felande musdrivrutinen är Microsoft ps/2 mouse, vad gör jag nu ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Nu tror jag inte att detta är ett problem! "Microsoft ps/2 mouse" är säkerligen en grundddrivrutin som finns "by default" i windows, så låt du den vara... den gör absolut ingen skada. Man skall inte försöka laga sådant som inte är trasigt...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 Gult utropstecken i enhetshanteraren på musdrivrutinen,i hälsokoll står felet med rött/varning,går inte heller uppdatera ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Gult utropstecken i enhetshanteraren på musdrivrutinen,i hälsokoll står felet med rött/varning,går inte heller uppdatera ? I det här fallet betyder det bara att den inte används för tillfället... kan avinstalleras, men det spelar ingen som helst roll om du inte lyckas med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 Tack för svar,visste inte om jag kunde få blåskärm pga detta, nu vet jag att det är lugnt :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 Blev trött på loggbokens/enhetshanterarens tjat om musen/drivrutiner så nu har jag två musar installerade,varav en ligger uppe på datorhyllan,allt är frid och fröjd :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts