e-son Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Efter att ha installerat ett antal burkar med W7 slår det mig att Microsoft har lyckats få till ännu en standardinställning, nästan lika idiotisk som den klassiska och beståeende hjärnblödningen "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper". Nu kan jag det här, men i början uppstod en viss förvirring med att hitta mappen "Hämtade filer". Vad är det för ett ljushuvud som har kommit på att just den mappen inte skall visas på startmenyn "by default"? Jag menar... hur många "normalanvändare" kastar sig in i startmenyns egenskaper för att anpassa densamma, det första dom gör med nya datorn? Vet dom överhuvudtaget hur man gör? En av dom stående frågorna, när W7 släpps, kommer utan tvekan att bli... "Var hamnar det man laddar ner?" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 (edited) Efter att ha installerat ett antal burkar med W7 slår det mig att Microsoft har lyckats få till ännu en standardinställning, nästan lika idiotisk som den klassiska och beståeende hjärnblödningen "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper". Nu kan jag det här, men i början uppstod en viss förvirring med att hitta mappen "Hämtade filer". Vad är det för ett ljushuvud som har kommit på att just den mappen inte skall visas på startmenyn "by default"? Jag menar... hur många "normalanvändare" kastar sig in i startmenyns egenskaper för att anpassa densamma, det första dom gör med nya datorn? Vet dom överhuvudtaget hur man gör? En av dom stående frågorna, när W7 släpps, kommer utan tvekan att bli... "Var hamnar det man laddar ner?" Instämmer o tackar för infon! Det är väl bland det första man ska ha fram efter att ha laddat ner nya program etc. Och sen att inte hitta den! Jo jo! Mvh Mats H Edited September 22, 2009 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Instämmer till fullo, får ibland högerkicka egenskaper i start och välja klassisk meny och sen byta tillbaka när jag hittat det jag ville,har även fått leta efter nedladdat och jag kör vista basic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lean6Sigma Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Instämmer till fullo, får ibland högerkicka egenskaper i start och välja klassisk meny och sen byta tillbaka när jag hittat det jag ville,har även fått leta efter nedladdat och jag kör vista basic. Laddade ner MS Office 2007 på prov åt en pensionär idag, hans Office 2000 gick inte att få igång, på Windows 7 Home Edition plattform. Nerladdningen på 480 MByte var efter hämtning försvunnen - den fanns inte i "Hämtade filer" heller. Otroligt frustrerande. Vi fick ge upp då tiden tog slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts