CGD Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Jag brukar kolla in filmer på YouTube. Men på senare tid har det blivit långsamt. Visserligen kan jag se filmer i HD format men ack vad långsamt filmerna laddas ner. Är detta något allmänt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Jag har inga problem att se HD-video. Efter ett par sekunders buffring, innan uppspelningen börjar, flyter det på… Knappt 100 KB/s nedladdning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted September 29, 2009 Author Share Posted September 29, 2009 Märkligt. Kör jag filmerna i lågformat går det fort men i HD format tar det lång tid. Vanligen så börjar filmen visas när bara en liten del är nerladdad. Jag har ju lite brottom och vill hoppa över början vilket ju då inte går. Jag upplever det hela som om bandbredden är sämre vid HD nerladdning. Jag kan ju se i aktivitetshanteraren att det går långsammare vid HD filmer än de andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 (edited) Litet test. Speltid: 9:56 Lågupplöst version Upplösning: 854×480 Filstorlek: 19,7 MB Nedladdningshastighet: 40–50 KB/s Helt nedladdad efter: 7:30 Högupplöst version Upplösning: 1280×720 Filstorlek: 40,5 MB Nedladdningshastighet: 80–100 KB/s Helt nedladdad efter: 7:35 I båda fallen användes hela min bandbredd under några sekunder i början. Verkar som bandbredden anpassas efter behovet, med marginal. Edited September 29, 2009 by JoWa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts