Gå till innehåll

Har nog ställt till det...


n1ck3

Recommended Posts

Hej, har lyckats med något frågan är bara vad?

Samtliga program-ikoner på startmenyn och på skrivbordet har ersatts av iTunes ikonen, samt att även alla filändelser är .lnk, om jag bara visste vad jag har gjort så vore saken kanske lättare. Någon som har en idé och en eventuell lösning på mitt problem, vill ju naturligtvis att det skall se ut som vanligt. Har provat ett antal systemåterställningar men kammar tji p.g.a att något "okänt fel" ständigt uppstår.

Tacksam för all hjälp.

Nicklas

Redigerad av n1ck3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där lät bekant. Har nog vart med om samma minns bara inte vad lösningen var. Det var längesen.

Har du mer än en inloggning? Vilket operativ system?

För mig att jag fick göra en ny user sen dra ut på den genvägarna igen. Sen tog jag bort min gamla inloggning.

Men kan minnas fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har lyckats med något frågan är bara vad?

Samtliga program-ikoner på startmenyn och på skrivbordet har ersatts av iTunes ikonen, samt att även alla filändelser är .lnk, om jag bara visste vad jag har gjort så vore saken kanske lättare. Någon som har en idé och en eventuell lösning på mitt problem, vill ju naturligtvis att det skall se ut som vanligt. Har provat ett antal systemåterställningar men kammar tji p.g.a att något "okänt fel" ständigt uppstår.

Tacksam för all hjälp.

Nicklas

Är det bara ikonerna som blivit "kladdiga"?... Om du klickar på en av filerna som fått en iTunesikon... öppnas det trots allt som det ska?

OM så är fallet så kan det räcka att återställa din Ikon-cache. Detta gör du enklast med TweakUI (från Microsoft) ...där finns en funktion som låter dig återställa/reparera dina ikoner. Detta är under förutsättning att du kör XP.

Här hittar du det: http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloa...ppowertoys.mspx Det ligger i högerspalten lite längre ner på sidan.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med systemåterställning i felsäkert läge?

Att jag inte tänkte så långt, datorn blev som ny.

Tror att jag på något sätt lyckades med konststycket att länka alla genvägar på skrivbordet och i startmenyn till iTunes, vad jag än klickade på så startade jag upp iTunes. Förmodligen hetsig i vanlig ordning!

Tack för alla tipsen!

Nicklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...