CGD Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 I XP måste jag ha tillgång till en diskett för att kunna installera Windows med AHCI eller RAID. Hur fungerar detta i sjuan? Och om det kommer något nytt som måste installeras fungerar det då med USB eller hur är det löst nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 I XP måste jag ha tillgång till en diskett för att kunna installera Windows med AHCI eller RAID. Hur fungerar detta i sjuan? Och om det kommer något nytt som måste installeras fungerar det då med USB eller hur är det löst nu? AHCI och RAID drivers för Intel finns i Windows 7. Behövs alltså ingen diskett för att ladda dessa drivers. Kommer det nya, är det bara att köra .exe-filen från Intel. Så har jag gjort utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gnaget2 Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 dessutom går det att installera detta från USB pinne eller liknande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted October 2, 2009 Author Share Posted October 2, 2009 Det låter ju bra. Dessutom uttryckte jag mig dåligt så jag tror Japanmannen missförstod mig. Jag menade inte nya AHCI filer utan nya utav något ännu ej uppfunnet. Som på samma sätt som AHCI måste in vid installationen utav Windows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts