Gå till innehåll

Efter SP1/SP2 så svårt att installera drivrutiner ?


margrehte

Recommended Posts

Driver Updateagent gick inte ladda ner i datorn pga 2 fel,Device Doctor lyckades och listade dom drivrutiner (7 st) som jag visste behövdes men vid försök med nerladdning/spara så laddar den ner fast det står att nedladdningen av en fil kommer ta 9 tim och jag ser att det går i snigelfart så avbryter det hela, varit inne på tillverkarens sida men fattar noll (Acer)...I Andra dator`n (Fujitsu) har jag kopierat zipfilerna från dvd till "hämtade filer" och även skrivit ut instruktioner för att använda sej av Verifier som skall finnas i systemet( Testa dina nedladdade drivrutiner med Verifier)mår piss av strulet (filer som saknas) med båda datorer så nu handlingsförlamad vad gäller vidare försök med drivrutiner.Please help ! Hur går jag vidare nu ? kan datorn kracha pga dåliga drivrutiner ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorer kan bete sig konstigt eller blåskärma med felaktiga drivrutiner.

Saknas det drivrutiner därför att du har installerat om datorn? På vilket sätt gjorde du då ominstallationen, med en Windows-skiva som kom med eller genom att starta en återställning genom att trycka på någon särskild tangent i början av uppstarten eller?

Vilken Acer-dator gäller det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ASPIRE M1641 STATIONÄR,har tre recoveryskivor och kom på nyss att jag kan ta skiva efter skiva och testa i enhetshanteraren, detta bör funka då det ej är zipfiler.Fel i uppstart (program som inte svarar bla) och liknande/samma fel i loggbok båda datorer,har lyckats få bort de kritiska felen dock,NVIDIA nForce System Management Controller saknas men hur viktig är den egentligen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte i vilken drivrutin som NVIDIA nForce System Management Controller finns i,chipset/audio/realtek/grafik ?.

Var inne på microsofts sida nyss och fick 5 sidor om enhetshanteraren/problem/lösningar så nu har jag att göra en stund,funkade inte med nån av recoveryskivorna trots att jag gjorde rätt,enhetshanteraren sökte av skivorna men hittade inte NVIDIA nForce System Management Controller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå för Microsoft-sida?

Det är ju bara att installera alla drivrutinerna på Acers webbsida, det gör ju inget att installera en drivrutin i onödan. Men jag förstår inte hur det kommer sig att det saknas drivrutiner om du installerat Vista med hjälp av recovery-skivorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar heller inte vad som hände,trodde det började i slutet av förra veckan då rutan kom upp om en bugg i comodo,men kommer ihåg nu att det smugit sej på småfel då och då och vips så slutar mycket fungera,filer saknas och program svarar inte,loggboken lyser ilsket rött,kör ju alla verktyg och olika virusprogram då men brukar ändå sluta med nyinstallation,när inte virusprogram flaggar för nåt så känns onödigt med Hijack,är väl inte bra med dubbla installerade drivrutiner i datorn ?

Microsoft:Felsökning av okända enheter som visas i enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för visat intresse Cecilia,igår ringde jag Acersupporten (då även nätet försvunnit) och fick standardsvaret "nyinstallera".Så nu sitter jag här igen med 2 nyinstallerade datorer och funderar på vad det var som hände egentligen,gogglesök på "varför krashar min dator så ofta" ger många sidor att läsa, många som kollat minnen/hårddisk m.m som dock inte visat några fel,en tanke jag har är att ta allvarligare på småfelen som dyker upp tex flashfel o liknande dvs stämma i bäcken.Fråga:blir ni sura på mej om jag postar Hijack även om säkerhetssystem inte skulle flagga för nåt ? typ en gång i månaden eller vad annars kan jag göra ?.

Drivrutinerna i båda datorerna är från 2006,har lyckats putta in nya i gamla och skall ta den nya när den lugnat ner sej efter nyinstallationen.

Redigerad av margrehte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta och gör HijackThis-loggar nu när datorerna är nyinstallerade och så sparar du dem som mallar. Sedan kan du själv jämföra om någon/några veckor med en ny HijackThis-logg och se vad som skiljer sig åt. Det kanske t ex har tillkommit någon rad men du ser att den raden hör ihop med något program du har installerat och då vet du ju att det gör inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var smart,jag skall likaså testa på gamla datorn att inte installera skrivardrivrutiner och andra program utifrån.installerat ccleaner/flash/shockwawe/java/och Comodo som jag inte klarar mej utan men sen får det räcka.Tack för hjälpen Cecilia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...