Gå till innehåll

Vilken version av Windows 7 ska man välja 32 eller 64 bit?


essa

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar om min dator stödjer 64 bit Windows 7?CPU typ DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000 MHz (10 x 200) 3800+

Systemminne 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Tjännar man på något om man installerar 64 bit istället för 32 bit?Vilka är skilnaderna mellan de två?Vilken skulle ni rekommendera eller installera om ni skulle välja själva?

Tack,

Redigerad av essa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer jag att få bättre prestanda om jag installerar 64 bit istället för 32 bit fast det finns inte så mycket intern minne?Om det är inte andra fördelar med 64 bit än bara prestanda så behöver jag inte installera den eller vad tycker ni?

tack

Redigerad av essa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64 bitars är framtiden så min rekommendation är att välja 64 bitars versionen för alla som kan, visst det finns fortfarande vissa undantagsfall där drivrutiner eller program inte funkar till 64 bitars men de blir färre och färre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64 bitars är framtiden så min rekommendation är att välja 64 bitars versionen för alla som kan, visst det finns fortfarande vissa undantagsfall där drivrutiner eller program inte funkar till 64 bitars men de blir färre och färre.

Även om jag inte kan mer än 2gig minne i dator så du kan rekommendera att jag ändå installerar 64 bit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du funderar på en stund vad du använder för program och eventuella spel, kontrollerar dessa på tillverkarnas sidor och bestämmer dig därefter.

Som de tidigare sagt så kan x64 använda minnet på lite annorlunda sätt än 32bitar gör, man kan t.ex fördela användningen lite mer än tidigare... om man vill det.

Sedan som sagts tidigare kommer x64 att bli "standard" i framtiden, om hur länge.. vet ej men det kommer, och då kan det vara bra att redan ha den installerad.

Nackdelar är väl att vissa bankprogram inte fungerar så bra på x64... men som sagt, kontrollera med tillverkaren först.

Det som jag anser är viktigt är att det finns drivrutiner till ditt moderkort, grafikkort och annan hårdvara som är speciellt gjorda för x64, för att det ska fungera optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...