janus44 Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Jag kör XP på den här maskinen. Har en hårddisk. Två partitioner. Kan jag öka systemparttionen utan att radera något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Ja , det går bra... förutsatt att du har tomt utrymme på lagringspartitionen. Ett av dom enklare sätten är med GParted LiveCD, tycker jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janus44 Posted October 16, 2009 Author Share Posted October 16, 2009 Kan man ladda ner programmet på en sticka och sen köra den på den fulla datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janus44 Posted October 16, 2009 Author Share Posted October 16, 2009 Sorry jag kollade inte på sidan. Jag gör en CD förståss. Tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Kan man ladda ner programmet på en sticka och sen köra den på den fulla datorn? Ja, det går bra, men du måste göra stickan bootbar, eftersom programmet körs "Off Windows"! Se länk för instruktioner! http://gparted.sourceforge.net/liveusb.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts