Gå till innehåll

Uppgradering


grinders

Recommended Posts

Tjena!

Har en bärbar dator från HP som jag köpte för snart ett år sedan med Windows Vista Home Premium och funderar på att köra Windows 7 på den. Men jag vill gärna ha ett fullversion och helst Ultimate.

Går det ens eller måste man ha Windows 7 Home Premium?

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är möjligt...! Vill du ha Ultimate, köper du en retail och nyinstallerar. Nöjer du dig med Home Premium, kan du köpa en uppgradering... betydligt billigare!

Är faktist lite sugen på Ultimate :)

Men hur skall man kunna göra med alla drivrutiner om man nyinstallerar - har ju HP och där fanns massa program i Vista från just HP ( Såsom HP quickplay m.m)

/grinders

Redigerad av grinders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktist lite sugen på Ultimate :)

Men hur skall man kunna göra med alla drivrutiner om man nyinstallerar - har ju HP och där fanns massa program i Vista från just HP ( Såsom HP quickplay m.m)

Ja. HP är ju ett bekymmer, men jag kan garantera att om du finner ett sätt att göra en ren installation, utan att blanda in HP´s "bloatware", så får du en dator som för första gången gör hårdvaran rättvisa!

Surfa in på burkens hemsida och kolla om det möjligen finns drivare för Windows 7... eller så kanske det kommer när W7 är släppt. Vad gäller dom specifika HP-programmen du har, så kan jag också garantera att det inte är något du egentligen behöver. Ett RENT operativsystem... antingen det nu är windows eller linux/unix.. ger dig möjligheten att själv avgöra vilka program du vill/behöver använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...