Gå till innehåll

torrenter med telenor mobilt bredband


Recommended Posts

Hej,

jag har telenor mobilt bredband och laddar en del torrenter, har fungerat kanon under ca 5 månader men nu så kommer jag aldrig över 50kB/s sedan ca 3 veckor tillbaka. Via bredbandskollen så ligger jag runt 4mbit så där e det inget fel....

Har googlat en del och testat allt från kryptering i klienten till att begränsa antalet 'globala anslutningar' men inget hjälper.

Är det någon som råkat ut för liknande eller bara sitter på en lösning så är jag evigt tacksam:)

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara så att Telenor begränsar hastigheten,om de ser att det kommer väldigt mycket trafik genom din uppkoppling.

Som du vet,så är det inga små mängder trafik som används när man tankar ner bittorrent filer.

Tror det stod nåt om detta i tidningen,att när vissa kunder kommer över en viss mängd trafik per månad eller annan period,

så sänker de hastigheten avsevärt.

Har du ringt och frågat dem vad det beror på?

Spela dum,och säg att du bara surfar helt vanligt,och hastigheten inte är som du betalar för.

Nu vet jag inte hur mycket som du kan om bittorrent,men det spelar ingen roll om du så sitter på 100Mbit,när de som du tankar ner från,

inte laddar upp till dig i hög fart,eller om de på något sätt har begränsat sin uppladdningshastighet.

var är du inne o tankar?vilken tracker?vad använder du för torrentklient?

Ett annat tips är att skaffa en s k vpn-tjänst(virtual privat network).

då ligger din vanliga ip-adress,som du har hos din internetleverantör,vilande och de ser att den inte används till något.

då får ett annat ip-nummer,som de inte kan se vad det används till eller vilka sidor du besöker.detta eftersom din uppkoppling är krypterad med 128 bitar.

ett bra tips om du vill vara anonym på nätet,och om du inte vill att andra skall se vad du gör(eller laddar ner för den delen).

men ring först till Telenor och spela dum,brukar hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...