jaroffe Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Hjälper en kille med att installera om hans dator. Han har kört med en engelsk version av winxp pro och tyvärr så har jag ingen engelsk version att installera om med, utan bara en svensk version. Undrar nu om det har nån betydelse med tanke på produkt nyckeln. Har försökt nu och mata in hans produkt nyckel under installationen men den säger att nyckeln inte är giltig. Kan detta bero på att hans nyckel är engelsk? Tycker själv att det inte borde bero på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Hjälper en kille med att installera om hans dator. Han har kört med en engelsk version av winxp pro och tyvärr så har jag ingen engelsk version att installera om med, utan bara en svensk version. Undrar nu om det har nån betydelse med tanke på produkt nyckeln. Har försökt nu och mata in hans produkt nyckel under installationen men den säger att nyckeln inte är giltig. Kan detta bero på att hans nyckel är engelsk? Tycker själv att det inte borde bero på det. Du måste nog fixa en svensk (finns säkert att hitta på nån "sida" som vi inte kan nämna här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 (edited) Borde det inte gå bra att installera den svenska och sen lägga på ett Engelskt språkpaket för att lösa språkproblemet. Ang cd nykeln kan det vara så att du har en OEM cd och retail cd nyckel alt tvärt om, då brukar den säga att den är ogiltig. Om detta är problemet så kan du prova googla, efter hur du byter "pid" för installationen för att den ska acceptera en oem/retail/upgrade nyckel. Men denna procedur är inget som stödjs av Microsoft, alt något som jag tror vi kan diskutera öppet här i forumet då det antagligen bryter ganska ordentligt mot EULA. Edited October 18, 2009 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaroffe Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 Tack för era svar. Kanske var det så att jag hade en OEM nyckel så då har det inte gått att mata in nyckeln. Precis som ni säger. Men jag löste det genom att installera retail xppro utan att mata in nyckeln. För att sedan köra Microsofts egen KeyUpdate tool. Och på så sätt byta ut nyckeln till den rätta. Så nu funkar det som det ska, både med Winupdate och Aktivera programvaran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Finns det ingen sk. "Återställningspartition" på datorn? /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts