Gå till innehåll

Skum "bug" i W7


e-son

Recommended Posts

2 gånger har jag nu provat att hantera .eml-filer i Windows 7... utan att ha någon kompatibel mailklient installerad. Bägge gångerna har jag suttit med nyinstallerat och i princip orört system. Jag ville alltså ta bort några gamla mail ur en sparad mapp... det visade sig att detta inte var möjligt, åtminstone inte i gränssnittet. I contextmenyn existerar inte ens alternativen "Ta bort", "Byt namn" m.fl... i menyraden är alternativen "utgråade". Tur man är kompis med konsollen!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du inte kan ta bort dem eller något i den stilen? Innan jag installerade Live Mail, på ett nyinstallerat W7, så kunde jag lugnt rensa undan både .eml-filer och mailprofiler i mina sparade mappar... Ville inte ha med något onödigt innan jag skulle importera dem.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du inte kan ta bort dem eller något i den stilen?

Precis... det går inte att ta bort eller byta namn på .eml i gränssnittet.... fick ta till konsollen för att få bort dom! Det måste ju gå att hantera även dom filformat som inte har något program associerat... därav min "bugg-förklaring"! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...