Gå till innehåll

Har jag glömt någon drivrutin till hårdvaran?


T@wo

Recommended Posts

Hej,

ska skaffa Windows 7 Ultimate 64 bit nästa vecka när lön och studiebidrag kommer. Kommer göra en "clean install" och det är en OEM.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=102685

Har tänkt att fixa lite drivrutiner och har kommit på för den här hårdvaran:

Moderkort

Ljudkort

Processor

Grafikkort

Externa ljudkortet

Nätverkskort

Har jag glömt någonting? Bör man uppdatera BIOS på moderkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa

Förmodligen behöver du inget av detta

Windows 7 fixar allt detta , kanske behöver du gå in på windows update det första du gör

Hur kan Windows 7 hitta alla drivrutiner för min hårdvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du om jag visste det så skulle jag berätta det men jag har då inte behövt installera några extra drivrutiner efter att ha gått ut på Windows update

Windows 7 är väl känt för att ha blivit proppad med div drivrutiner för att man inte skall behöva leta reda på dom själv...

Men jag ser att du har: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional

Sök på det i forumet, har för mig att någon haft problem med det kortet...

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du om jag visste det så skulle jag berätta det men jag har då inte behövt installera några extra drivrutiner efter att ha gått ut på Windows update

Windows 7 är väl känt för att ha blivit proppad med div drivrutiner för att man inte skall behöva leta reda på dom själv...

Men jag ser att du har: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional

Sök på det i forumet, har för mig att någon haft problem med det kortet...

Ok, det låter ju väldigt bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett nyttigt tips är att iallafall ha drivisar till ditt nätverkskort. OM något annat fattas så kommer du ut på nätet för att hämta resten.... men som ovanstående talare skriver så tror jag inte det är någon större risk.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett nyttigt tips är att iallafall ha drivisar till ditt nätverkskort. OM något annat fattas så kommer du ut på nätet för att hämta resten.... men som ovanstående talare skriver så tror jag inte det är någon större risk.

Mange

Ok, det är inbyggt i moderkortet så har laddat hem alla drivrutiner för säkerhets skull iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Windows 7 hitta alla drivrutiner för min hårdvara?

Nej , Windows har Generic Drivrutiner samma som på WUS , visst kommer dem funka men kanske inte med allt funktionalitet.

Du bör ladda när allt från hårdvara producenter som Intel, AMD, Realtek, Creative osv listan är lång for att få full prestanda och funktionalitet i din hårdvara.

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej , Windows har Generic Drivrutiner samma som på WUS , visst kommer dem funka men kanske inte med allt funktionalitet.

Du bör ladda när allt från hårdvara producenter som Intel, AMD, Realtek, Creative osv listan är lång for att få full prestanda och funktionalitet i din hårdvara.

Ok, tur att jag har gjort det som backup då. (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...