T@wo Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Hej, ska skaffa Windows 7 Ultimate 64 bit nästa vecka när lön och studiebidrag kommer. Kommer göra en "clean install" och det är en OEM. http://www.webhallen.com/prod.php?id=102685 Har tänkt att fixa lite drivrutiner och har kommit på för den här hårdvaran: Moderkort Ljudkort Processor Grafikkort Externa ljudkortet Nätverkskort Har jag glömt någonting? Bör man uppdatera BIOS på moderkortet? Quote
PCGuiden Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Fixa Förmodligen behöver du inget av detta Windows 7 fixar allt detta , kanske behöver du gå in på windows update det första du gör Quote
T@wo Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Fixa Förmodligen behöver du inget av detta Windows 7 fixar allt detta , kanske behöver du gå in på windows update det första du gör Hur kan Windows 7 hitta alla drivrutiner för min hårdvara? Quote
PCGuiden Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 (edited) Ja du om jag visste det så skulle jag berätta det men jag har då inte behövt installera några extra drivrutiner efter att ha gått ut på Windows update Windows 7 är väl känt för att ha blivit proppad med div drivrutiner för att man inte skall behöva leta reda på dom själv... Men jag ser att du har: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Sök på det i forumet, har för mig att någon haft problem med det kortet... Edited October 22, 2009 by PCGuiden Quote
T@wo Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Ja du om jag visste det så skulle jag berätta det men jag har då inte behövt installera några extra drivrutiner efter att ha gått ut på Windows update Windows 7 är väl känt för att ha blivit proppad med div drivrutiner för att man inte skall behöva leta reda på dom själv... Men jag ser att du har: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Sök på det i forumet, har för mig att någon haft problem med det kortet... Ok, det låter ju väldigt bra tycker jag. Quote
bosse2 Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Enda problemet för mig var att nätverkskortet troligen var för gammalt,men ett nyare pci-kort löste problemet direkt.Jag fick drivare även till det gamla så jag tog ut pci-kortet och allt funkar suveränt. Allt via winupdate Quote
T@wo Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 BIOS för moderkortet då, nått man bör uppdatera eller kan man låta det vara? Quote
PCGuiden Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 kan du låta vara .. bör bara uppdateras om det börjar krångla Quote
T@wo Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 kan du låta vara .. bör bara uppdateras om det börjar krångla Ok. Quote
Manneman Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Ett nyttigt tips är att iallafall ha drivisar till ditt nätverkskort. OM något annat fattas så kommer du ut på nätet för att hämta resten.... men som ovanstående talare skriver så tror jag inte det är någon större risk. Mange Quote
T@wo Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Ett nyttigt tips är att iallafall ha drivisar till ditt nätverkskort. OM något annat fattas så kommer du ut på nätet för att hämta resten.... men som ovanstående talare skriver så tror jag inte det är någon större risk. Mange Ok, det är inbyggt i moderkortet så har laddat hem alla drivrutiner för säkerhets skull iallafall. Quote
Adrian_se Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 (edited) Hur kan Windows 7 hitta alla drivrutiner för min hårdvara? Nej , Windows har Generic Drivrutiner samma som på WUS , visst kommer dem funka men kanske inte med allt funktionalitet. Du bör ladda när allt från hårdvara producenter som Intel, AMD, Realtek, Creative osv listan är lång for att få full prestanda och funktionalitet i din hårdvara. Edited October 22, 2009 by Adrian_se Quote
T@wo Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Nej , Windows har Generic Drivrutiner samma som på WUS , visst kommer dem funka men kanske inte med allt funktionalitet. Du bör ladda när allt från hårdvara producenter som Intel, AMD, Realtek, Creative osv listan är lång for att få full prestanda och funktionalitet i din hårdvara. Ok, tur att jag har gjort det som backup då. (= Quote
Adrian_se Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Ok, tur att jag har gjort det som backup då. (= Du ska ladda när nya drivrutiner till Windows 7 inte använda gamla till XP eller Vista Quote
T@wo Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Du ska ladda när nya drivrutiner till Windows 7 inte använda gamla till XP eller Vista Det har jag gjort också, laddat hem nya till Windows 7. Quote
Recommended Posts