Gå till innehåll

Bugg i Windows 7?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Jag har skapat en buggtracker med möjlighet att rapportera en bugg för Winows 7, se http://www.alltomxp.se/forum/index.php/tracker/.

Syftet med detta är bland annat:

  • Själv ha koll på alla buggar jag hittar.
  • Möjlighet för användare att kunna rapportera en bugg. Planen är att om det är en större bugg så kan denna kommuniceras vidare till Microsoft.

För att det ska räknas som en bugg krävs att den går att återskapa, det vill säga att det är en utpräglad bugg och ingenting som kan härledas till exempelvis en enskild dator/installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat en del taskiga översättningsfel och kanske något som är av typen bugg. Kruxet är att det är svårt att veta om det är just min dator som strular när vi sitter med så olika hårdvara på våra maskiner.

Översättningsfel är bra och är något som kan vara en bugg är också bra. Hur uppträder buggen du uppelver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Översättningsfel är bra och är något som kan vara en bugg är också bra. Hur uppträder buggen du uppelver?

Win7 Ultimate 64 på en ny hårddisk i en dator som tidigare körde Vista Ultimate 32.

Jag har ett Silicon Image 3512 SATA kort med två SATA kontakter och i Win7 så visas inte 'Enhetsbeskrivningen' korrekt utan bara 'CD-ROM-enhet' istället för brännarnas riktiga namn. I Vista var det inga problem.

post-9967-1256411508,59_thumb.png

Ansluter jag bara en brännare så visas 'Enhetsbeskrivningen' korrekt, men så fort båda två är anslutna så dyker bara 'CD-ROM-enhet' upp. Detta problem dök upp innan jag hade installerat andra program och virtuella enheter. Bara updateringarna via update var installerade.

Microsofts drivrutiner används. Ska försöka hitta Silicon Images egna drivrutiner (om det finns några) och testa med dom också. Eftersom brännarna fungerar som de ska så tvivlar jag på att andra drivrutiner hjälper. Känns mer som ett problem hur Win7 läser informationen från enheten.

När jag använder diverse program så används korrekta namn för brännarna i dom programmen. Dom två strulisarna är rödmärkta.

I 21:07:48 -> Drive 1 - Info: ATAPI DVD A DH20A3H YV6D (F:) (ATA)

I 21:07:48 -> Drive 2 - Info: PIONEER DVD-RW DVR-115D 1.22 (E:) (ATA)

I 21:07:48 -> Drive 3 - Info: Optiarc DVD RW AD-7240S 1.03 (N:) (SATA)

I 21:07:48 -> Drive 4 - Info: PHANTOM DVD-RAM DVDR V10 88.0 (Q:) (SCSI)

I 21:07:48 -> Drive 5 - Info: PIONEER DVD-RW DVR-216D 1.09 (O:) (SATA)

I 21:07:48 -> Drive 6 - Info: Optiarc DVD RW AD-7200A 1.09 (P:) (USB)

I den postade bilden finns också översättningsmissen med att 'Device' är inte översatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan grej är hur XP läget funkar.

I menyn när du kör XP läget så finns det Viloläge och Avsluta.

När man avslutar så rapporterar den att den är i viloläge. Översättningsmiss eller jag som inte vet hur programmet funkar?

post-9967-1256412274,95_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade OEM versionen och nu finns det en tom Windows.old mapp under rotkatalogen. Den ska väl bara dyka upp när man använder en uppgraderingsskiva i vart fall var det så Vista OEM fungerade.

OEM och Uppgradering är två helt skilda saker! Du kan både uppgradera och göra Clean Install från båda.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/19696-klargoerande-kring-windows-7/

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...