hassesthlm Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Hejsan! Tänkte installera FREE NAS men alla img filer jag laddar ner är korupta enligt w7 har testa cdburner,dvd decrypter, magiciso o det fungerar inte med någon ??? Laddar ner från alla möjliga ställen även från sunet, men bara korupta, har kollat forumet för FREE NAS men inte ett jota om korupta img filer Någon som har något förslag //Hasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 (edited) När/var får du meddelande om att den skulle vara korrupt? Jag har precis laddat ner LiveCD 0.7RC1 i386 från nedanstående adress, och den är okey! ...samma med LiveCD 0.7RC1 AMD64...! http://www.freenas.org/index.php?option=com_versions&Itemid=51 Edited October 24, 2009 by e-son Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Testade att ladda ner och bränna LiveCD 0.7RC1 i386 med ImgBurn och inga problem här. Laddar du ner med något speciellt program eller bara med Internet Explorer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hassesthlm Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 När/var får du meddelande om att den skulle vara korrupt? Jag har precis laddat ner LiveCD 0.7RC1 i386 från nedanstående adress, och den är okey! ...samma med LiveCD 0.7RC1 AMD64...! http://www.freenas.org/index.php?option=com_versions&Itemid=51 livecd är iso filer o dom är det inga problem med, utan det är img Embedded 0.69.2 i386 stable 2009-06-11 som inte fungerar :-( säger bara att den är korupt Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 livecd är iso filer o dom är det inga problem med, utan det är img Embedded 0.69.2 i386 stable 2009-06-11 som inte fungerar :-( säger bara att den är korupt Har faktiskt inga problem med den heller...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hassesthlm Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Har faktiskt inga problem med den heller...! hmmm verkligen skumt, för jag kan bränna iso filerna utan problem... knas på w7 eller programen då , får testa lite till då tack för hjälpen/informationen Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 (edited) hmmm verkligen skumt, för jag kan bränna iso filerna utan problem... knas på w7 eller programen då , får testa lite till då tack för hjälpen/informationen Vänta nu.... du har helt rätt... den är korrupt! Ser det när jag monterar filen och därefter försöker öppna den....! Sorry för att jag slarvade lite med kontrollen! Edited October 24, 2009 by e-son Link to comment Share on other sites More sharing options...
hassesthlm Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Vänta nu.... du har helt rätt... den är korrupt! Ser det när jag monterar filen och därefter försöker öppna den....! Sorry för att jag slarvade lite med kontrollen! haha enda gången man tycker det var skönt att höra i alla fall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts