carjoh Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 (edited) Hej! Köpte nyligen en ny dator, Dell, som är berättigad till uppgradering. Är "vanlig" hemmaanvändare och vill därför fråga lite om Windos 7. Har trådlöst nätverk och en bärbar dator med Vista, plus denna nya stationära. Streamar musiken från media player, från båda datornerna, med Roku Soundbridge. Allt funkar problemfritt nu. Kan man förvänta sig problem om vi uppgraderar den ena datorn till Windows 7? Jag tänker på både soundbridge och "kontakten" mellan de båda datornerna. Mvh Carina Edited October 29, 2009 by carjoh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gnaget2 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 ingen erfarenhet av Soundbridge så där kan jag inte uttala mig men nätverksbitarna å "kontakten" mellan datorerna borde inte ge dig några problem alls. har 4 datorer hemma med 2 win7, 1 vista å en XP maskin å de delar mappar etc utan problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Samma som föregående talare... jag har tre datorer kopplade trådlöst via router i nätverk... En Windows 7, en Vista och en XP. Nätverksdelar med Mediaplayer 11 och 12 utan problem. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Kompatibiliteten Windows Vista vs Windows 7 är nästan 100-procentig. Vad gäller Roku Soundbridge verkar det inte vara några problem, åtminstone inte med 32-bitarsversionen, se https://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Search.aspx?s=roku&type=Hardware Du kan även kontrollera eventuella problem med Windows 7 Upgrade Advisor, http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carjoh Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 TACK för hjälpen! Då ska det nog funka med Soundbridge. Nu väntar jag bara på Dell och uppgraderingen! Mvh Carina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts