Gå till innehåll

Problem med en laptop


Recommended Posts

Hej

Jag har försökt att hjälpa en arbetskamrat med att få i ordning på en laptop som han har. Den har varit inne på servis för en av hans barn råkade hälla dricka i tangentbordet.

Vet inte om det hör felet som jag upplever nu hör till men den verkar ha svårt att ta emot ström. Den har svårigheter att ladda batteriet. Laddade det fult idag och satte igång den och allt fungerade bra den startade som en skulle det ända som inte fungerar är ju tangentbordet. Men det går att att koppla in ett USb tangentbord. När jag startade upp den så körde den igång på batteriet. fast ström sladden var i så verkar den inte köra på nätströmmen. efter jag har använt den ett tag och stängde av den så verkar den inte villa ladda batteriet nu igen. Vad är det som kan vara för fel? Någon som har någon ide?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte. Inget vad jag vet eftersom det var något kort som hade gått sönder. Gick inte på någon försökring och det var dyrt att bytta.

Ok!

Får man i kolsyrad dricka i tangentbordet, då blir det STORA problem! Men om man är en liten fixare, då kan man ta en topz och rödsprit för att rengöra kretsar, detta med rödsprit gör att det blir rent från fett m.m. och samtidigt dunstar fort, utan att skada varken kretsar eller något annat. Det viktiga i det hela är att bara byta topzen, för att få det tillräckligt rent. Samtidigt skall man gärna ha tillgång till ett förstorningsglas, så man ser att inget ludd finns kvar.

PS: Fixat en hel mobiltelefoner, med fuktskador på detta vis. DS:

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok!

Får man i kolsyrad dricka i tangentbordet, då blir det STORA problem! Men om man är en liten fixare, då kan man ta en topz och rödsprit för att rengöra kretsar, detta med rödsprit gör att det blir rent från fett m.m. och samtidigt dunstar fort, utan att skada varken kretsar eller något annat. Det viktiga i det hela är att bara byta topzen, för att få det tillräckligt rent. Samtidigt skall man gärna ha tillgång till ett förstorningsglas, så man ser att inget ludd finns kvar.

Vet inte om jag vill göra det. Sen var ett över ett år sen det hör hände. Om det hade löst problemet så borde de väll ha gjort det när de laggade datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...