Gå till innehåll

Låångsam uppstart


Hans42

Recommended Posts

Jag har nyligen installerat Win7 och märkte att den var snabb och trevlig i största allmänhet. Men nu har jag märkt att när jag gör en omstart så tar det ca 1,5 min innan allt är klart och jag har kontakt med nätet.

Men när jag "kallstartar" så tar det 3,4 - 4 min innan jag är ute på nätet. Vad kan det bero på? Jag tyckete att det gick avsevärt snabbare när Win7 var nyinstallerat. Men jag kan ju minnas fel, eftersom jag var koncentrerad på en massa nyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen så har du en masa som autostartar i samband med uppstart då kan det ta ett tag. Om du postar en bild på vilka program som autostartar så kan vi nog komma fram till vad du kan stänga av...

Start -> Kör -> msconfig -> Autostart -> Ta en skärmbild med snipping tool, lägg in den i tråden så kan vi kolla.

Sen kan man alltid skriva på sitt konto vad man har för dataspecifikationer. Så ser man det i alla dina inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen så har du en masa som autostartar i samband med uppstart då kan det ta ett tag. Om du postar en bild på vilka program som autostartar så kan vi nog komma fram till vad du kan stänga av...

Start -> Kör -> msconfig -> Autostart -> Ta en skärmbild med snipping tool, lägg in den i tråden så kan vi kolla.

Sen kan man alltid skriva på sitt konto vad man har för dataspecifikationer. Så ser man det i alla dina inlägg

Jag lyckades inte ta någon bild, men rensade bort en massa. Blev aningen bättre, men sedan stängde jag av min trådlösa nätverksanslutning och är nu ansluten enbart via kabel, och då började det hända saker. Nu tar det mellan 1 och 1,5 min från "kallstart".

Såklart litet dumt att ha trådlös anslutning, men när jag ändå hade kortet liggande .....

Tack för hjälpen!

//Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan kan du kolla den här tråden http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/19946-intressant-bugg-i-windows-7/page__pid__143444__st__0entry143444 om att vad man har för skrivbordsbakgrund spelar roll för uppstarten.

Jag har nu lagt in en jpg-bild, men det verkar som om det är anslutning till nätverket som är bromsen. Sen har jag ju inte världens bästa dator heller. 3.0 visar den när jag kollar. Jag kommer att inköpa en litet bättre maskin så småningom. Jag har beställt en Acer Aspire Revo R3610 - Atom N330 / 4GB / 500GB / Nvidia ION / Windows 7 HP för vardagsrummet. Får se hur den funkar jmf med den som jag kör med nu. Kanske det blir en till.....

//Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...