Gå till innehåll

WMPlayer hänger datorn?


Unpoor

Recommended Posts

Så här ligger det till..

täntke titta påe n filmsnutt, men det händer inget och wmplayer kommer inte upp bara timglaset, dödar på wmplayer och wplayernet mojjen, allt verkar funka..

utaom att det inte går att starta wmplayer.. nåja boota om bukren.. som resultera i att den bara står och tugger vid "du loggas ut"

detta har hänt ungefär en gång om dan nu.. och som vanligt är loggbokeen helt tom på info i ämnet..

blir till att kapa strömmen och starta igen,

nästa logg som finns blir "windows startades om oväntat"

inget annat av värde finns att läsa.. :-(

allt annat ser ok ut. tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en vanlig avi fil, hände nyss igen.. hela datorn frös.. hard reset och nu klagar den på att ena disken inte funkar, kör med Raid 1, speglade diskar..

dock är det inget fel på disken., bara markera den ok och så återskapas den...

en timme senare..

väldigt tråkigt detta.. saknar Vista..

finns inget i loggar som vanligt..

bara efter min hard reset..

windows startades om onaturligt...

funderar på att ghosta allt och köra på en en helt annan disk för att se om det har med diskar eller raid att göra.. vilket jag inte tror.. men men..

någon som vet nått prg som kan kopiera en raid volym? har ju ingen lust att installera om allt bara för att prova..

Redigerad av Unpoor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Verkar ha fått till det hela, kör på senaste drv till raid kontrollern som tidigare men hittade en ny bios till mitt Asus Maximus Formula..

och peppar peppar så verkar det funka nu :-)

Så satans tråkigt.. Det var alltså inte det.. :-( när jag stängde datorn å gick å la mig.. snark.. vaknade i morse och då stod en den fortfarande på

"Du loggs nu ut" !!!!! vaa faaaaaaaaaaan...

sedan den sedvanliga restore/rebuild/verfy av mina speglade diskar.. som tar 3 timmar..

byter snart kontroller, dock om jag byter tappar jag prestanda..marigenellt kanske men pengar.. har ju som sagt redan betalt för den jag har nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...