Gå till innehåll

Bästa ishockeylag!


Mats H

Recommended Posts

Ja verkligen... Detta har fått mig att tänka om lite. Jag ser hellre ett superoffensivt Sverige som förlorar en hawaiihockeymatch med 8-9 än ett taktiskt riktigt Sverige som förlorar mot ett ännu tråkdefensivare B-lag med 3-4. Så ajöss o tack för fisken B-Å och in med lite nytänkande. Och bygg om alla Sveriges rinkar så får vi ner arbetslösheten också en stund på köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 1,1k
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Ja verkligen... Detta har fått mig att tänka om lite. Jag ser hellre ett superoffensivt Sverige som förlorar en hawaiihockeymatch med 8-9 än ett taktiskt riktigt Sverige som förlorar mot ett ännu tråkdefensivare B-lag med 3-4. Så ajöss o tack för fisken B-Å och in med lite nytänkande. Och bygg om alla Sveriges rinkar så får vi ner arbetslösheten också en stund på köpet.

Hej Nicklas! Nu är Du ju inne på samma linje som jag.Titta på Canada, offensiv hockey. Tempo,tempo!!! Ingen "gåhockey" där inte. Nu får vi vänta på slutspelet i Sverige i stället, Och kvalserien till elitserien. Bara att ladda om. :lol:

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med alla kloka inlägg mina vänner!

It' makes my day!

Så Färjestad tar SM-Guld!

Och nu åter till en annan verklighet!

Ha en bra dag alla som varit uppe hela natten!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var synd att Sverige åkte ut :(... men halvfinne som jag är, så har jag Finland kvar. Hade dock varit roligt med en bronsmatch mellan Sverige och Finland, eftersom jag tror att Kanada kommer att spela mot USA i finalen. 71 dagar kvar till hockey-vm... revansch? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får vi hålla alla tummar för vårt östra grannland. Hoppas dom slår USA i semin.Sen kan vad soom helst hända i en final. post-10092-1267095165,58_thumb.gif

essin

Vi går för den!

Finns även finska anor i denna familj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Nicklas! Nu är Du ju inne på samma linje som jag.Titta på Canada, offensiv hockey. Tempo,tempo!!! Ingen "gåhockey" där inte.

Jo fast jag tror ju fortfarande inte det är något man bara kan säga att man ska göra. :) Det krävs genomgripande och kostsamma förändringar av hela svenska hockeyn. Svenska spelare kan inte skolas i 15 år på svenskt sätt med våra rinkar och sedan på sin höjd omskolas 1 säsong i NHL innan de hamnar i landslaget och tro att man ska ha ett snabbt offensivt vinnande spel. Och att vänta tills de varit i NHL flera år och lärt sig högt tempo och nästan är på väg utför i sin karriär verkar inte som ett bra sätt.

Vi måste med andra ord ha förutsättningar i svenska ligan som gynnar ett sådant spel, som det är nu är det effektivast att spela på gammalt svenskt sätt.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast jag tror ju fortfarande inte det är något man bara kan säga att man ska göra. :) Det krävs genomgripande och kostsamma förändringar av hela svenska hockeyn. Svenska spelare kan inte skolas i 15 år på svenskt sätt med våra rinkar och sedan på sin höjd omskolas 1 säsong i NHL innan de hamnar i landslaget och tro att man ska ha ett snabbt offensivt vinnande spel. Och att vänta tills de varit i NHL flera år och lärt sig högt tempo och nästan är på väg utför i sin karriär verkar inte som ett bra sätt.

Vi måste med andra ord ha förutsättningar i svenska ligan som gynnar ett sådant spel, som det är nu är det effektivast att spela på gammalt svenskt sätt.

Väljer att citera Pär Mårts:

- "Tre Kronor anfaller inte med fart, tyngd och kraft. Det är ju så i svensk hockey. Och då är det svårt när man ska jaga mål."

- "Vi måste fråga oss hur vi ska utveckla svensk hockey. Det gör man inte med regeländringar, då ändrar man bara paketeringen. Vi måste gemensamt kalibrera om svensk hockey."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg för några dar sen den otäcka tacklingen på Bartecko, Slovakien, i matchen mot Norge, i repris, ni vet. Visst det var fult, men borde inte professionella hockeyspelare kunna knäppa hjälmen ordentligt så att den sitter kvar? En hjälm gör ju inte så mycket nytta när den ligger på isen. Ishockey måste vara den enda sport där det tappas hjälmar i varenda match. Är det utrustningen som är dålig eller beror det enbart på att de machodumma spelarna vill ha 5 cm glipa mellan hakremmen och hakan? Ni som kan hockey får gärna förklara det här för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg för några dar sen den otäcka tacklingen på Bartecko, Slovakien, i matchen mot Norge, i repris, ni vet. Visst det var fult, men borde inte professionella hockeyspelare kunna knäppa hjälmen ordentligt så att den sitter kvar? En hjälm gör ju inte så mycket nytta när den ligger på isen. Ishockey måste vara den enda sport där det tappas hjälmar i varenda match. Är det utrustningen som är dålig eller beror det enbart på att de machodumma spelarna vill ha 5 cm glipa mellan hakremmen och hakan? Ni som kan hockey får gärna förklara det här för mig.

Det ligger nåt i vad du skriver.En del tycker det är otrevligt med ett band under hakan,men hakbandet fästs bara med ett knäppe som trycks ihop.

Typ sånt man har på en jacka t.ex.Men får man en smäll framifrån och uppåt så lossar det ändå.

Men en sak jag tycker är konstigt det är att halsskydd saknas.Det är krav på det när man är yngre.

Får man en skridsko över halsen dör man på fem minuter om halspulsådern går av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var det dags för hockeykväll/natt igen!

USA - Finland och Canada - Slovakien!

Hoppas på god underhållning!

Hoppas vi får Finland i finalen, de behöver ett guld! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var det dags för hockeykväll/natt igen!

USA - Finland och Canada - Slovakien!

Hoppas på god underhållning!

Hoppas vi får Finland i finalen, de behöver ett guld! :D

Tja finnarna tabbade sig ut!

Kiprusoffs passning till USAs 1-0, det angav ju tonen!

:angry:

Hoppas på bättre fart i den nästa semin!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,men hoppas på en USA-seger..

Tveeggat!

Canada för att de kommit igen så bra!

USA för sin rappa ishockey, som de genomfört helal turneringen

Detta ger sig final dags!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter till den bedrövliga omgången av elitserien. Man får nätan skamkänslor, efter dagens resultat. Eller hur Mats? B):angry:

essin

Kul att Finland bärgade bronset! :D

Har elitserien börjat? Trodde det var division 2!!

Hur illa kan det gå?

Färjestads första två siffriga förlust på 21 år enligt statistiken!

De goda nyheterna,

Grattis Kudden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att Finland bärgade bronset! :D

Har elitserien börjat? Trodde det var division 2!!

Hur illa kan det gå?

Färjestads första två siffriga förlust på 21 år enligt statistiken!

De goda nyheterna,

Grattis Kudden!

Tackar.

Nästa match mot HV hemma.Då kan dom inte glömma tröjorna i alla fall :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att Finland bärgade bronset! :D

Ja det gjorde de välförtjänt i DEN matchen som var kul att titta på, härligt vändning och sedan var det på väg att vända igen sista minuterna. Men många förståsigpåare säger att Finland spelat bedrövligt genom hela turneringen (har själv inte sett deras matcher) så då kan man tycka det är lite orättvist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna final hade det mesta man kunde önska sig!

Canada var välförtjänta vinnare!

Men snart är det ju VM! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Denna final hade det mesta man kunde önska sig!

Canada var välförtjänta vinnare!

Men snart är det ju VM! :D

Visst var dom.

Höll på USA men när jag förstått hur viktigt det var för Canada

blev det bra till slut.Gladdes med dom :)

Bara att gratulera.

VM tar vi om Bengan lägger av direkt.(tror jag)

Tvivlar på förtroendet mellan han och spelarna.Det var ju ett bra lag han tog ut!!

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...