Gå till innehåll

Bästa ishockeylag!


Mats H

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Då var vi på väg............tyvärr visades endast matchen hos mig från 1-0 målet!!

Men vi vann ju välförtjänt, men trist med måltorkan!!

Men med lite mera matcher och vinster så kommer flytet!

Alfredsson var bäst och Lundqvist en vägg!

2 - 0 KUL!!!

:D :D - 0

Nu Tjeckien - Slovakien, 3:e perioden visas!

Tjeckien vann, 3 - 1

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trippelguldklubben har årsmöte 22/2!!

Vilket gäng av profiler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Följande 22 spelare är med i den exklusiva klubb av spelare som vunnit OS, VM och Stanley Cup:

Sverige: Håkan Loob, Peter Forsberg, Nicklas Lidström, Fredrik Modin, Niklas Kronwall, Henrik Zetterberg, Mikael Samuelsson, Tomas Jonsson och Mats Näslund.

Ryssland: Valeri Kamensky, Alexei Gusarov, Vjatjeslav Fetisov, Igor Larionov, Alexander Mogilny, Vladimir Makarov.

Kanada: Rob Blake, Joe Sakic, Brendan Shanahan, Scott Niedermayer och Chris Pronger.

Tjeckien: Jaromir Jagr och Jiri Slegr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var vi på väg............tyvärr visades endast matchen hos mig från 1-0 målet!!

Men vi vann ju välförtjänt, men trist med måltorkan!!

Men med lite mera matcher och vinster så kommer flytet!

Alfredsson var bäst och Lundqvist en vägg!

2 - 0 KUL!!!

:D :D - 0

Nu Tjeckien - Slovakien, 3:e perioden visas!

Tjeckien vann, 3 - 1

Så klart.Båda är ju uppfostrade i frölunda ;)

Var glad att du inte såg första perioden.

Tyskarna hade flera stolpskott och såg hur pigga ut som helst.

Hade dom fått mål där kanske matchen hade blivit helt annorlunda.

Saknade Sedinarna.På mig imponerade dom inte.

Men det kommer väl får vi hoppas :mellow:

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alfredsson igen!!!

Heja Sverige, är nog ett måste, fick med mig hela 1:a, sedan var det hackiga rapporter!!

Sverige spelar mest på säkerhet, poängen räknas, men varför inte spela ut???

Underlig strategi!

Men mot Finland är det dags att bekänna färg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackars LHC från Linköping!!!

""Här är Linköpings tunga skadesmäll.

Landslagsforwarden Patrick Zackrisson bröt fotleden när han klev av en snöskoter.

– Det känns så jäkla bittert, säger Zackrisson, som med största sannolikhet missar resten av säsongen.""

:huh::o:blink:

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackars LHC från Linköping!!!

""Här är Linköpings tunga skadesmäll.

Landslagsforwarden Patrick Zackrisson bröt fotleden när han klev av en snöskoter.

– Det känns så jäkla bittert, säger Zackrisson, som med största sannolikhet missar resten av säsongen.""

:huh::o:blink:

Hej Mats! Det blir väl att lätta på plånboken och köpa in nån ny spelare. Marknaden är ju stor, bara man har pengar så. <_<

essin post-10092-1266738543,23_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats! Det blir väl att lätta på plånboken och köpa in nån ny spelare. Marknaden är ju stor, bara man har pengar så. <_<

essin post-10092-1266738543,23_thumb.gif

Vad har LHC för sig i Säfsen, spelar de ishockey i backarna, eller är det så att de roar sig en aning för mycket??????????????

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har LHC för sig i Säfsen, spelar de ishockey i backarna, eller är det så att de roar sig en aning för mycket??????????????

:P

Vet ej!! :mellow: Men det är inte så stor backe där( stor bara för skåningar). Och långt till "bolaget". Men ett lugnt och fint ställe. Har varit där flera ggr. Både sommar och vinter. Hockey får dom spela på sjön.

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej!! :mellow: Men det är inte så stor backe där( stor bara för skåningar). Och långt till "bolaget". Men ett lugnt och fint ställe. Har varit där flera ggr. Både sommar och vinter. Hockey får dom spela på sjön.

essin

Har också varit där, men endast på vintern! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu väntar 3 bra matcher!! Ryssland - Tjeckien 4 - 2, Canada - USA och Sverige - Finland!

Vilken kväll, natt, vilken morgon!!

:D :D :D :D

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passade perfekt in på mitt schema, tänk om varje morgon var såhär. Komma upp utvilad i tid o veta att man kan softa i soffan med OS hockey i flera timmar innan man ska iväg. Fin match som Sverige dominerade totalt med det klassiska finska vapnet "äckligt diciplinerat". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu väntar 3 bra matcher!! Ryssland - Tjeckien 4 - 2, Canada - USA 3 - 5 och Sverige - Finland 3 - 0!

Vilken kväll, natt, vilken morgon!!

:D :D :D :D

USA vilket gäng med lirare, bästa lag hittills, Canada den ständiga 2:an!!

Ryssland, samma nonchalanta och självsäkra, det vinner de inget guld med! Hoppas att de börjar anfalla någon gång!!

Sverige, tråkiga, ur defensiva, och med detta lag vinner vi nog inte 6 matcher i rad!

Och nu väntar Norge eller Slovakien, i kvarten, undrar vilka?????

Ett tack till YLE TV2, svenska, som låter en se svensk och finsk ishockey på nätet!!

Vilka kommentatorer, urkul killar, vilken humor, de sågade ett sovande Finland längs fotknölarna! :D

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USA vilket gäng med lirare, bästa lag hittills, Canada den ständiga 2:an!!

Ryssland, samma nonchalanta och självsäkra, det vinner de inget guld med! Hoppas att de börjar anfalla någon gång!!

Sverige, tråkiga, ur defensiva, och med detta lag vinner vi nog inte 6 matcher i rad!

Och nu väntar Norge eller Slovakien, i kvarten, undrar vilka?????

Ett tack till YLE TV2, svenska, som låter en se svensk och finsk ishockey på nätet!!

Vilka kommentatorer, urkul killar, vilken humor, de sågade ett sovande Finland längs fotknölarna! :D

Kom ihåg ett år(min inte vilket)när USA tog guld i VM med ett stort gäng collegeskillar.

Men tycker svenskarna spelar klokt.

Men så defensiva är dom väl inte? typiskt tjeckiskt spel.Inte samma som canada -USA precis..

Tror dom kan komma långt.Möter dom canada blir nog spelet annorlunda.

Men en sak tror jag.Tycker jag har fått fyrkantiga ögon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg ett år(min inte vilket)när USA tog guld i VM med ett stort gäng collegeskillar.

Men tycker svenskarna spelar klokt.

Men så defensiva är dom väl inte? typiskt tjeckiskt spel.Inte samma som canada -USA precis..

Tror dom kan komma långt.Möter dom canada blir nog spelet annorlunda.

Men en sak tror jag.Tycker jag har fått fyrkantiga ögon :)

Så sant, inramade av glasögonbågar!

Skulle kunna hängas upp på väggen som en tavla! :blink:

Inatt börjar 8delsfinalerna, ska bli skoj o se vilka Sverige, o även de övriga får som motsåndare i kvarten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant, inramade av glasögonbågar!

Skulle kunna hängas upp på väggen som en tavla! :blink:

Inatt börjar 8delsfinalerna, ska bli skoj o se vilka Sverige, o även de övriga får som motsåndare i kvarten!

För Tre Kronor lär det väl bli Slovakien(ganska svåra) att möta.Men hoppas på Norge, något lite lättare motstånd. :rolleyes:

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tack till YLE TV2, svenska, som låter en se svensk och finsk ishockey på nätet!!

Vilka kommentatorer, urkul killar, vilken humor, de sågade ett sovande Finland längs fotknölarna! :D

Låter spännande. Gillar när kommentatorerna inte är så stela o tråkiga. De streamar alltså med svenskt tal? Hur hittar man till nästa svenskmatch om de sänder den? Jag fattar inte ett ord på hemsidan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Tre Kronor lär det väl bli Slovakien(ganska svåra) att möta.Men hoppas på Norge, något lite lättare motstånd. :rolleyes:

essin

Ja,man kan ju alltid hoppas :) större under har inträffat.

Men skulle tre kronor åka ut så får man ju hoppas på ett europeiskt lag som guldvinnare.

Helst ett broderfolk från norden ;)

Inte canada enligt min mening.Det skulle ju visa att NHL lever på sina importer :lol:

Hur kan förresten skidtjejerna bli sjuka just nu.Vilken enorm otur.

Mitt under OS..Just dessa dagar.

Tycker riktigt synd om dom...

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter spännande. Gillar när kommentatorerna inte är så stela o tråkiga. De streamar alltså med svenskt tal? Hur hittar man till nästa svenskmatch om de sänder den? Jag fattar inte ett ord på hemsidan. :)

Här kommer länken!

OBS liten TV ruta, enda haken!

http://www.eurovisionsports.tv/olympics/?fr_story=8effdad5946afaa5b0c6e303877260d5052be319

( www.eurovisionsports.tv/olympics/?fr_story=8effdad5946afaa5b0c6e303877260d5052be319 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Tre Kronor lär det väl bli Slovakien(ganska svåra) att möta.Men hoppas på Norge, något lite lättare motstånd. :rolleyes:

essin

Norrmännen har ödelagt för många i andra sporter, eller som Mats Zucharello-Aasen, (MoDo), sa på NRK, vi vill slå ut Sverige!!

Det vore underbart!

Och att ta sig till kvarten för Norge är lika stort om Guld.

Kan de sänka Slovakien som är ett "spelande" lag med sin "försvarshockey" modell Drillo, ja då blir det skoj!

:D

Dags att "vila" inför Kanada matchen!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norrmännen har ödelagt för många i andra sporter, eller som Mats Zucharello-Aasen, (MoDo), sa på NRK, vi vill slå ut Sverige!!

Det vore underbart!

Och att ta sig till kvarten för Norge är lika stort om Guld.

Kan de sänka Slovakien som är ett "spelande" lag med sin "försvarshockey" modell Drillo, ja då blir det skoj!

:D

Dags att "vila" inför Kanada matchen!

Jag tror inte du gillar försvarshockey tror jag.

Men jag tror det blir andra takter snart.

Men man bygger ju alla lagsporter från målvakt,försvar och anfall.

Kan man få det att fungera så fungerar laget också.

En målvakt måste lita på försvaret och ett försvar måste lita på anfallet.

Det är ju alltid uppbyggt så.

Får se hur det går i natt.

Jag skall i alla fall se matchen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...