Gå till innehåll

En sorglig dag!


Mats H

Recommended Posts

Har haft nöjet att följa honom och hans tvillingsyster, i 2 år, men nu i em, när jag var ute med hundarna kom han på en släpkärra!

Var fredad sitt första levnadsår, pga tvillingstatusen!

RIP!

Mats H

post-10900-1258206691,16_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en ännu en fin bild som vi får se!

Visst är dem magnifika & titta på :)

Hade själv turen & se en precis likadan pinna tjur som vi säger här nere i Småland.

Hände för ungefär en vecka sedan då grannen (som är jaktledare & alla jägarna var ute & jagade) Dem brukar alltid samlas och ha sitt högkvarter bara en 100meter ifrån mitt hus, då där finns bra lokal och loge där man kan hänga upp vilt & så.

Men mitt på dagen då när jägarna satt ute på sina olika pass långt härifrån så fick jag plöttsligt syn på en ung Älg som kom & tultade på precis bakom mitt hus & trädgård, & där gick han i beteshagen hur lungt som helst och hade inte alls bråttom.

Oturligt nog så kunde jag inte ta någon bild för batteriet i kameran var slut :P

De var lite som `När katten är borta så dansar råttorna på bordet.

Tänk om jägarna visste detta :D Dem hade inte behövt gå så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en ännu en fin bild som vi får se!

Visst är dem magnifika & titta på :)

Hade själv turen & se en precis likadan pinna tjur som vi säger här nere i Småland.

Hände för ungefär en vecka sedan då grannen (som är jaktledare & alla jägarna var ute & jagade) Dem brukar alltid samlas och ha sitt högkvarter bara en 100meter ifrån mitt hus, då där finns bra lokal och loge där man kan hänga upp vilt & så.

Men mitt på dagen då när jägarna satt ute på sina olika pass långt härifrån så fick jag plöttsligt syn på en ung Älg som kom & tultade på precis bakom mitt hus & trädgård, & där gick han i beteshagen hur lungt som helst och hade inte alls bråttom.

Oturligt nog så kunde jag inte ta någon bild för batteriet i kameran var slut :P

De var lite som `När katten är borta så dansar råttorna på bordet.

Tänk om jägarna visste detta :D Dem hade inte behövt gå så långt.

Tack för bildkritiken!

Har varit hämtat lever o lite annat nu på fm från älgslakteriet!

Kokar just nu hundmat på det!

Hoppas att just denna älg smakar bäst!!

Han var ju en kompis!!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...