Robema Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Vi har ett trådlöst hemnätverk med 3 st Win XP datorer anslutna samt lite annan utrustning. Allting har fungerat problemfritt i flera år, men nu har en av datorerna bytts ut mot en ny med Win 7, då börjar krånglet. Tidigare var alla datorer med i arbetsgruppen Mshome, men Win 7 datorn hamnar i en egen grupp som kallas "Workgroup", jag har försökt på alla tänkbara sätt att få in datorerna i samma grupp, men förgäves. Detta problem medför bland annat att den nya datorn inte kommer åt min nätverkshårddisk, eller kan använda nätverksansluten skrivare. Är det någon som har en lösning på problemet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 I Windows 7... Kontrollpanelen/System/Avancerade systeminställningar... under fliken Datornamn trycker du på Ändra... där kan du ändra arbetsgruppen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robema Posted November 15, 2009 Author Share Posted November 15, 2009 Tack, det är nog det enda jag inte provat. Testar imorgon.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts