Sunshine Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 (edited) Någon som är intresserad av en startdiskett? Den F-Diskar, Formaterar, Läser in om det finns CD eller inte, mm.mm......... Egenhändigt gjord 01. Vill bara att denna diskett får överleva och inte bli bortglömd. Nytto faktiskt även 2009! Edited November 18, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Har en startdiskett för Win Me (millenium edition) och Win 2000. Idag behövs det inte längre då både XP samt Vista (och kanske någon annan win-cd ) löser det hela (om det behövs) ytterst galant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Tänkte bara fråga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Jag tycker att det är helt ok. Jag har också gjort diverse små tillbehör till win98 som finns att ladda ner från min sida på www.itpoolen.se Vill du, kan vi lägga den där... bland de andra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 (edited) Jag tycker att det är helt ok. Jag har också gjort diverse små tillbehör till win98 som finns att ladda ner från min sida på www.itpoolen.se Vill du, kan vi lägga den där... bland de andra Oki! Men funkar det att bara ta en kopia av disken? För då man kopierar finns ju allt! PS: Venoms, om Du vill så kan jag göra en kopia och skicka till dig så det går att införa i i din sida! DS: Skicka PM isåfall, jag är MYCKET SERIÖS vad detta handlar om, dragkedja på = håll trut! Jag som gjorde disken och copyrigth på denna, nu återgälgdar alla för att få denna. Edited November 17, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Tänkte att många säkert har de gamla win-cd:n kvar i garderoben och det är ju egentligen bara att skapa en startdiskett från dem. Att de gamla goda startdiskett skulle försvinna tror jag inte kommer att hända på minst ett par tusen år. Startdisketten tror jag i så fall kommer utplånas före själva cd-skivorna där man kan skapa dessa startdisketterna ifrån. En god tanke från dig sunshine dock. Vem vet det kanske behövs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Tänkte att många säkert har de gamla win-cd:n kvar i garderoben och det är ju egentligen bara att skapa en startdiskett från dem. Att de gamla goda startdiskett skulle försvinna tror jag inte kommer att hända på minst ett par tusen år. Startdisketten tror jag i så fall kommer utplånas före själva cd-skivorna där man kan skapa dessa startdisketterna ifrån. En god tanke från dig sunshine dock. Vem vet det kanske behövs. Kommer att behövas om ett (1) antal år framöver. Titta på 2012 så får NI se! GOGGLA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Har tankat 2 (två) olika versioner av 2012 men de var båda med helt kass kvalite och bestämmt mig väntar på dvd-rippen istället Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 2012 12 21 var det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Oki! Men funkar det att bara ta en kopia av disken? För då man kopierar finns ju allt! PS: Venoms, om Du vill så kan jag göra en kopia och skicka till dig så det går att införa i i din sida! DS: Skicka PM isåfall, jag är MYCKET SERIÖS vad detta handlar om, dragkedja på = håll trut! Jag som gjorde disken och copyrigth på denna, nu återgälgdar alla för att få denna. Vill du , kan du gör en zippfil med allt du vill ha där... samt en text som förklarar vad det är.. så fixar jag det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts