Belsebub Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 (edited) Vad händer om jag pluggar in en nätadapter med 90w istället för 65w som det ska vara till min laptop? Ingen bra idé eller? Edited November 24, 2009 by Belsebub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Bör inte vara något problem om det är samma volt-tal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowman62 Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Bör inte vara något problem om det är samma volt-tal. Och samma polaritet....! //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted November 24, 2009 Author Share Posted November 24, 2009 Och samma polaritet....! //Per Vad menas med polaritet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Jag har använt en 90watts adapter till en dator (HP) som normalt använder en 65watts och det är inga problem, batteriet laddas lite snabbare bara. Polariteten är plus och minus anslutningen i kontakten, normalt är det plus i "mitten" och minus i höljet. Det brukar finnas en symbol som visar ett + som pekar mot mitten och ett minus som pekar mot höljet. Spänningen ut är det viktigaste den måste vara samma, vanligt är 18V-19V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted November 24, 2009 Author Share Posted November 24, 2009 Ok vad bra! Tack för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts