Gå till innehåll

webcam


ingle

Recommended Posts

Beror lite på vad du har för webbkamera samt om dennes programvara är installerad. T ex Logitech skapar en egen mapp under Mina Bilder som heter Qickcam.

Troligen ligger dem i Mina Bilder och sen en undermapp...

Jag har en bärbar dator med en inbyggd kamera,allt var inlagt när datorn inhandlades.

Förmodar att jag fattas ngn programvara för att kunna spara bilderna på datorn i mina dokument.

Vet ej vilka program el installationer som behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... men då får du nästan kolla dokumentationen för datorn. Alternativet är att kolla i msn vad bilden du tar får för namn och sen söka på den. Då får du ju snabbt reda på var den hamnar.

Mange

Jag har sökt överallt tycker jag o det står inget namn el nr när jag tagit bilden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur sparar jag bilder tagna med webcam på datorn, som är det är nu blir de bara i msn

Har du kollat i MSN, under verktyg/filöverföring vart du sparar filer från MSN. Ev. kan ju detta ha med det att göra.

Default är väl C:\Users\Documents\Mina mottagna filer

Alternativt har du ej angivit ngt bibliotek i Settings för Webcamen, så de blir endast tempfiler??

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i MSN, under verktyg/filöverföring vart du sparar filer från MSN. Ev. kan ju detta ha med det att göra.

Default är väl C:\Users\Documents\Mina mottagna filer

Alternativt har du ej angivit ngt bibliotek i Settings för Webcamen, så de blir endast tempfiler??

Mvh

Mats H

Har kollat det nu,hittar inget alls om settings när jag läser om webcamen, står bara vad det är för en modell o hur man kan ändra ljus/ färg etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat det nu,hittar inget alls om settings när jag läser om webcamen, står bara vad det är för en modell o hur man kan ändra ljus/ färg etc...

Kan du öppna den utan att ansluta via MSN?

Själv har jag en Microsoft Lifecam, med ikon t.o.m.!! Där kan jag styra vart alla filer ska hamna!

Är inte riktigt bekant med hur det funkar hos dig.

Men manual eller ett mail till supporten är väl nästa grej då!

http://support.packardbell.com/se/

Sorry!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du öppna den utan att ansluta via MSN?

Själv har jag en Microsoft Lifecam, med ikon t.o.m.!! Där kan jag styra vart alla filer ska hamna!

Är inte riktigt bekant med hur det funkar hos dig.

Men manual eller ett mail till supporten är väl nästa grej då!

http://support.packardbell.com/se/

Sorry!

Mvh

Mats H

Jag hittar ingen ikon här..ja jag får ringa el maila dom....annars får jag väl ge upp...*S*

Tack för all din hjälp

Mvh/Ingrid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ingen ikon här..ja jag får ringa el maila dom....annars får jag väl ge upp...*S*

Tack för all din hjälp

Mvh/Ingrid

Om du ger oss exakt modellbeteckning på datorn, så kan någon av oss kolla manual/beskrivning/mjukvaruförteckning... det blir sååå mycket lättare att hjälpa om man vet vad det handlar om för maskin!

Modellbeteckningen hittar du på någon av klisterlapparna i botten på datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ger oss exakt modellbeteckning på datorn, så kan någon av oss kolla manual/beskrivning/mjukvaruförteckning... det blir sååå mycket lättare att hjälpa om man vet vad det handlar om för maskin!

Modellbeteckningen hittar du på någon av klisterlapparna i botten på datorn!

Det jag kan hitta är EasyNote MX52 B-702 tror det är ncd ,detta har jag uppskrivet på en lapp, kollar jag under datorn ser det ut att stå MS modell

räcker detta?? vet inte vad som är rätt sorry..*L*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag kan hitta är EasyNote MX52 B-702 tror det är ncd ,detta har jag uppskrivet på en lapp, kollar jag under datorn ser det ut att stå MS modell

räcker detta?? vet inte vad som är rätt sorry..*L*

Efter att ha tittat lite närmare på din Packard Bell så verkar det som det bara går att använda webbkameran i specifika program som t ex MSN och Movie Maker. Ska du ta bilderna från dessa program är det nog till att klura ut var de lägger sig temporärt. Kan du ta en bild inne i msn och sen skicka den till någon via snabbmeddelande så måste du ju se dess namn. Detta namnet kan du försöka göra en sökning på.

Funkar inte detta är det nog bara att inse att en integrerad webbkamera utan specifik tillhörande programvara inte alltid är en höjdare. Du har inte kameran i "Den Här Datorn" som en enhet eller under mina enheter under kortollpanelen?

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag kan hitta är EasyNote MX52 B-702 tror det är ncd ,detta har jag uppskrivet på en lapp, kollar jag under datorn ser det ut att stå MS modell

räcker detta?? vet inte vad som är rätt sorry..*L*

Det var helt rätt... här är hemsidan för din dator! Kan vara bra att ha reda på i framtiden, eftersom där finns alla drivrutiner och annat till datorn.

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?m=home&pn=PB94ED0391

Drivrutinen till webbkameran finns på nedanstående länk... jag vet inte säkert om den också innehåller någon programvara, men du kan prova med att ladda ner och installera den, så får vi se om det dyker upp något program.

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=7445650000&ppn=PB94ED0391

Här finns den dokumentation man kan hitta om webbkameran! Jag gissar att du helt enkelt måste leta reda på något 3:e-parts webbkameraprogram eller använda dom funktioner som finns i ditt mess-program... men kolla först om du får något med drivrutinen.

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=instr_ic_webcam&ppn=PB94ED0391

Edit:

I Skype kan man ta bilder och spara där man själv vill (se bild)! Nu använder jag inte LiveMail, men det borde väl finnas något liknande där?

post-1936-1259346625,06_thumb.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tittat lite närmare på din Packard Bell så verkar det som det bara går att använda webbkameran i specifika program som t ex MSN och Movie Maker. Ska du ta bilderna från dessa program är det nog till att klura ut var de lägger sig temporärt. Kan du ta en bild inne i msn och sen skicka den till någon via snabbmeddelande så måste du ju se dess namn. Detta namnet kan du försöka göra en sökning på.

Funkar inte detta är det nog bara att inse att en integrerad webbkamera utan specifik tillhörande programvara inte alltid är en höjdare. Du har inte kameran i "Den Här Datorn" som en enhet eller under mina enheter under kortollpanelen?

Magnus

MM,ja det verkar inte bättre..utan som du säger, det funkar endast genom msn,att den blir liggande där, men tvilvar på att den går att sicka via snabbmeddelande ( tog kort på facebook igår o där lyckades jag av ngn anledning spara den i dokument...hmm.

Jag ska göra ett försök att skicka via snabbmeddelande...Tack för all hjälp

Ingrid

Ps jag har inte kamera i den här datorn inte heller i kontrollpanelen (där står endast om digital kamer el scanner)

Redigerad av ingle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var helt rätt... här är hemsidan för din dator! Kan vara bra att ha reda på i framtiden, eftersom där finns alla drivrutiner och annat till datorn.

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?m=home&pn=PB94ED0391

Drivrutinen till webbkameran finns på nedanstående länk... jag vet inte säkert om den också innehåller någon programvara, men du kan prova med att ladda ner och installera den, så får vi se om det dyker upp något program.

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=7445650000&ppn=PB94ED0391

Här finns den dokumentation man kan hitta om webbkameran! Jag gissar att du helt enkelt måste leta reda på något 3:e-parts webbkameraprogram eller använda dom funktioner som finns i ditt mess-program... men kolla först om du får något med drivrutinen.

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=instr_ic_webcam&ppn=PB94ED0391

Edit:

I Skype kan man ta bilder och spara där man själv vill (se bild)! Nu använder jag inte LiveMail, men det borde väl finnas något liknande där?

post-1936-1259346625,06_thumb.png

Jag hittade nån drivrutin när jag letade här ..laddade ner det/nåt..om det var rätt vet jag ej...*L* men tog kort efter nerladdningen o lyckades spara det i dokumenten,..om det sen har med det att göra vet jag inte...*L'

Jag spar adressen till hemsidan o tackar för all hjälp jag fått.

Ingrid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...