Gå till innehåll

Java frågor


Recommended Posts

I program mappen finns det 2 Java versioner

Java6 Update 13, (installerades ihop med Windows 7)

Java6 Update 17 (64 bit), installerat av mig!!!

JAVA konsolen säger att jag har den senaste versionen, Java6 Update 17 (64 bit)

Körde sedan PSI Secunia vilket hittade följande Java grejer, vilka då skulle kräva ominstallation!!

Nu blir jag lite konfunderad!!!

"Den här sidan visar de program som Secunia PSI har anträffat på din dator och där det finns säkerhetsuppdateringar tillgängliga. Vi rekommendera att du uppdaterar eller tar bort de listade programmen. Klicka på varje rad så får du mer detaljer om programmen."

Osäkert program [?] Version Upptäkt [?] Hot Nivåer [?] Direkt [?]

Sun Java JRE 1.6.x / 6.x (Kräver ominstallation) 6.0.130.3 (C:\Windows\System32\java.exe)

Sun Java JRE 1.6.x / 6.x (Kräver ominstallation) 6.0.130.3 (C:\Windows\SYSWOW64\java.exe)

Sun Java JRE 1.6.x / 6.x (Kräver ominstallation) 6.0.130.3 (C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_13\bin\java.exe

Antar att 2 av dem har med Mozilla att göra, SE binary och Netscape dll helper och en med IE8 32 bit, men antaganden är ju lite fakta baserade!

Så vad kan jag egentligen uppdatera eller ta bort??

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska i alla fall inte ha kvar version 6 update 13 eftersom den innehåller flera säkerhetshål, vilket innebär att datorn kan bli infekterad bara genom att besöka en skadlig (hackad) webbsida. Efter avinstallationen så bör Secunia inte hitta något att klaga på eftersom samtliga rader verkar gälla update 13.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska i alla fall inte ha kvar version 6 update 13 eftersom den innehåller flera säkerhetshål, vilket innebär att datorn kan bli infekterad bara genom att besöka en skadlig (hackad) webbsida. Efter avinstallationen så bör Secunia inte hitta något att klaga på eftersom samtliga rader verkar gälla update 13.

God afton eller God morgon!

Då kör jag en avinstallation via CCleaner o ser vad som sker!

Återkommer!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Secunia PSI hittade inga Java Update 6.13.

Så allt bra mao!

Hade inte installerat om Secunia sedan Windows 7 installationen.

Gjorde det ikväll!

Tack!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God afton eller God morgon!

Då kör jag en avinstallation via CCleaner o ser vad som sker!

Återkommer!

Ta hem revo uninstaller.Det är bra för avinstallationer.Bocka för nedersta rutan.

Sedan söker du på programmet i sök så hittar du lite till som ligger kvar i nån mapp.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta hem revo uninstaller.Det är bra för avinstallationer.Bocka för nedersta rutan.

Sedan söker du på programmet i sök så hittar du lite till som ligger kvar i nån mapp.

Har den, men tog CCleaner! Allt funkar bra!

Tack för tipset!!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den, men tog CCleaner! Allt funkar bra!

Tack för tipset!!

Mvh

Mats H

Lyckades ju att ta bort Javan för 32bits programmen, men nu har alla fått Javan tbx!

(idiotiskt) :D

Så kontentan, Java för både 32 o 64, måste finnas!!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...