Gå till innehåll

nätverkskortet


Walak

Recommended Posts

Hej jag köpte en ny bärbar dator som heter hp pavilion 1224eo

och i den var det ett nätverkskort som heter atheros AR9285 802,11 b/g

och när jag gjorde tptest så fick jag ca 15mbits/s nedström(har provat vid flera tillfällen)

och nu kommer det som är mysko jag har win 7 32bit och för 2 dagar sen så släppte win uppdate nya driv till närverkskortet men då var namnet på filen

atheros AR9285 802,11 b/g/n och då tänkte jag att det är väll en ny driv till alla datorer för mitt nätverkskort stöder ju inte /n men nu när jag gjorde ett nytt tptest så fick jag 47mbits/s i nedström. Och då undrar jag varför det inte var det ifrån början när jag köpte datorn det är ju väldigt mysko att dom säljer en dator som klarar det men inte med dom driv som är installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Man får grattulera!

Du fick alltså 3ggr snabbare hastighet pga uppdateringen.

Har aldrig hört talas om detta tidigare, det är inte så att där låg en spärr i duplex inställningarna med tidigare drivrutin som fanns installerad och efter uppdat. så återställdes allt till auto igen?

Själv sitter man på 4,85 i genomsnitt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Man får grattulera!

Du fick alltså 3ggr snabbare hastighet pga uppdateringen.

Har aldrig hört talas om detta tidigare, det är inte så att där låg en spärr i duplex inställningarna med tidigare drivrutin som fanns installerad och efter uppdat. så återställdes allt till auto igen?

Själv sitter man på 4,85 i genomsnitt :D

Det som är mysko är ju att jag hade provat att göra ett tptest men sen så tröttnade jag på alla hp program som var installerade så jag gjorde en ny ren installation och då gjorde jag ett nytt tptest och då var det samma som första gången och skulle det vara något fel ifrån början så tycker man väll att felet borde ha fixats när jag gjorde en ny installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de borde ju ha fräschat upp allt kan man tycka.

I vart fall så blir iaf OS systemet nytt, likaså IP protokoll, klienter, tjänstebiten och hur mjukvaran i Windows behandlar och sänder/tar emot paket mellan datorn och Internet.

Frågan är ju då om inte ett nätverkskort i de fallet kanske är lite mer konstruerat som ett modem, där en firmware nästan blir att likställa med en drivrutin för ett nätverkskort.

Låter nästan som alltihop ligger närmare installerat inne i maskinvaran och den gamla drivrutinen fanns fortfarande fullt aktiv även efter en ren installation hade gjorts.

Skulle tro att man har råkat installera en något felaktig drivrutin ifrån första början som följt med grejerna, var ju kul att du kom på detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...