Gå till innehåll

Internetåtkomsten rasar alltid efter några timmar


swerogge

Recommended Posts

"Tjocknar" verkar vara ett bra ord ... vill att åtkomsten ska kunna tas tillbaka igen UTAN att behöva boota om är vad jag söker lösningen på i nuläget..

Ang. torrent å annat likande så är de inte igång, inte när linan dippar iaf,, <_<

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kikat i Aktivitetshanteraren, när detta sker, för att se vilka processer som är stora och tunga, som ev skulle ha ngn effekt på din dators prestanda...........

Är routern uppdaterad?? Dess firmware, hur ser inställningar ut?

Har du testat att köra i FelSäkert läge för att se hur beteendet blir då?

Vilka hastigheter har du upp och ner?

Kan du be ComHem om en tillfällig höjning av farten/bandbredden på din uppkoppling för att se om det har ngn effekt?

Du kanske sitter nära en HotSpot, där du nedprioriteras i ComHems router pga företagskunder i din närhet som har tunga körningar?

????????????????????

Ja knepigt i vilket fall!

Ha en bra onsdag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype och Voddler kan, precis som fildelningsprogram, sätta upp en väldig massa anslutningar och det är ju t ex inte alla routrar som klarar av att hantera det.

Förstår jag dig rätt att du brukar starta om datorn när det blir stopp? Har du prövat med att starta om modemet i stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

testa detta via kommandotolken nästa gång du åker ut från nätet!

ipconfig /release

ipconfig /renew

så ska du förhoppningsvis slippa starta om datorn!

Har du kört Malwarebytes för att se att inte något "skit", smugit sig in?

Har Googlat lite

Starta aktivitetshanteraren/processer, och se om du har ngn process som heter sys16.exe som länkar till sys16.dll.

Citat:

wsock32.dll * WSAStartup socket send inet_addr * htons * connect shell32.dll

Den ligger i autostart-mappen och dll-filen ligger i temp.

Ta en bild av processer i aktivitetshanteraren och posta här!!

Sen är det slut på ideer för nu!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peppar peppar ta i trä så har åtkomsten inte rasat sedan ett par dagar nu, vid ett par uppkopplingar var jag ändå online minst 12-14 timmar innan jag skulle sussa för natten o var "tvungen" att logga ur och stänga av burken. :D

Till saken är/var att comhem-suppen skickade mig ett sms med meddelandet att de har åtgärdat den driftstörning jag anmält hos dem.. glá i hågen som jag då blev så ringde jag upp för att höra mig för om vad de hittade för fel och därpå åtgärdade.. flickan i luren sa att de inte hittade något fel och skrev i den interna rapporten att felet befinner sig ute hos kund. Dessvärre såg jag då som min uppgift att ¨kritisera dem för att skicka mig ett sms med fel uppgift.. jag sa dem att en annan som fått ett liknande sms kanske inte ringt o hört av sig och därmed trott att allt var som det skulle.. jag sade då nåt om att de är träskallar o liknande vilket de, förmodar jag, har hört tidigare från andra kunder.. just comhem har ju inte de bästa renomméerna i landet om man säger så...

Sagt o gjort började jag planera för en snart kommande ominstall av mitt os... på kvällen när jag lagt mig kikade jag lite på tv'n från bingen, straxt därpå försvann all komunikation på tv'n varpå jag kollade telefonen som även den är comhem-ansluten, likaså alltså bredbandet, jag är alltså en s.k. combo-kund, alla tre tjänsterna var alltså avstängda,, jag ringde därpå comhem's driftcentral från en annan lur, de sa att ett gäng tekniker åkt ut till en central punkt för att byta/laga något varpå jag fråga dem om det är så jag kan förvänta mig kommande service från dem; att de inte förekommer sina kunder med att ge oss meddelande om saken innan de släcker ner men telefonisten/dirigenten visste inte hur de brukar göra, det var väl kanske nåt akut som hon sa men därav visste hon inte hur det låg till med just detta ärende bara att det var sagt att det kan vara avstängt till 06.00 kommande morgon.

Därefter, kommande dag, funkade min anslutning som den skulle, låg uppe hela dagen dessa 12-14 timmar som jag inledningsvis nämde här. Misstänker/anar att min, och kanske andras, kritik, fick dem att blåsa på till den centrala punkten för att kanske byta ut nåt kort eller annat likande. När jag tidigare talat med dem och jag frågat dem om det inkommit liknande anmälningar så har de sagt att det inte gjort det men jag anar ugglor i mossen, tror att de kanske mörkade inför mig, för att därmed slippa åka ut på felet på momangen. Kostar väl kosing o skicka ut tekniker, så de avvaktar väl förståss, till de har tillräckligt många anmälningar... detta resonemang är enbart gissningar o antagningar från min sida och inget jag har svart på vitt på men eftersom comhem själva har skapat det ryckte om sig som de numera har så ligger det nära till hands att ha de misstankar man/jag har..

Men men, att min lina funkar som den ska nu är ju förståss ingen garanti för att den ska så förbli.. linan kanske rasar när som helst, igen, vad vet man.... :rolleyes:

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peppar peppar ta i trä så har åtkomsten inte rasat sedan ett par dagar nu, vid ett par uppkopplingar var jag ändå online minst 12-14 timmar innan jag skulle sussa för natten o var "tvungen" att logga ur och stänga av burken. :D

Men men, att min lina funkar som den ska nu är ju förståss ingen garanti för att den ska så förbli.. linan kanske rasar när som helst, igen, vad vet man.... :rolleyes:

Ber att få gratulera till detta, som höll på att bli en riktig långkörare!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att det verkar fungera nu. Jag håller tummarna för att det är löst! :)

Tack Cecilia! Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag härmed slipper mer strul vad gäller just detta..!

Ber att få gratulera till detta, som höll på att bli en riktig långkörare!

:D

Tack Mats! Som jag skrev så vet man ju aldrig,, rätt va de e så............ är man tillbaka på ruta 1 igen men men, ska kanske inte måla fan på väggen,, <_<:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...