nasarf Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 (edited) Hej, Har efter ännu en blåskärm fått nog, så jag läste guiden om windows debugging tool och installerade detta och har nu analyserat dump-filen. Men jag får ingen mer info än att det är "hardware" som ställer till det. Se bilden. Förslag? Har gjort en ren installation av Vista, Sen in med Sp1 och sen in med Sp2. Men får ändå bluscreen. Var alltså så här innan med. EDIT. Fick reda på att grafikkortet är trasigt. Edited December 15, 2009 by xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 (edited) Hej, Har efter ännu en blåskärm fått nog, så jag läste guiden om windows debugging tool och installerade detta och har nu analyserat dump-filen. Men jag får ingen mer info än att det är "hardware" som ställer till det. Se bilden. Förslag? Har gjort en ren installation av Vista, Sen in med Sp1 och sen in med Sp2. Men får ändå bluscreen. Var alltså så här innan med. verkar vara nvidia drivrutiner, provat att uppdatera dessa. läste att vissa har fått avinstallera KB952287, och fått ordning på problemet, värt ett försök, det är lättsamt att återställa. citat: nVidia suggested installation tips: •“Download Accelerator” utilities should be disabled when downloading any drivers. •Do not run virus protection software in the background while installing the drivers. This prevents the driver from configuring itself properly. •Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for “NVIDIA Windows Display Drivers” or “NVIDIA Display Drivers” and select remove om det nu inte är hårvarufel på grafikkort. Edited December 13, 2009 by boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Hej, Har gjort detta. Installerat nya fräscha, installerat direkt från nvidia, via windows update och via hp.com med samma resultat. Jag får BSOD helt oregelbundet. Därför jag också har fabriksåterställt ett par gånger nu. Men varför tror du att det är grafiken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 ofta kan random bsod bero på dåliga ram-minnen.. Kör ett test med MEMtestx86 för att utesluta dem.. http://www.memtest86.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Skall göra detta. Känns som att jag gjort nästan allt och att det som återstår är att lämna in för en felsökning/reparation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 (edited) Hej, Har gjort detta. Installerat nya fräscha, installerat direkt från nvidia, via windows update och via hp.com med samma resultat. Jag får BSOD helt oregelbundet. Därför jag också har fabriksåterställt ett par gånger nu. Men varför tror du att det är grafiken? återkommade rader på nvlddmkm Edited December 13, 2009 by boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Det har du rätt i, tänkte inte på det. Har även kört HP´´s egna memtest och hdtest och allt fungerade på den biten där. Tack för all hjälp så länge, ska lämna datorn till den lokala databutiken i morgon då han har all erfarenhet som behövs för att fixa i ordning den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Har ändrat titeln! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts