Gå till innehåll

hej 2 partitioner med olika operativsystem ?


Karin Johansson

Recommended Posts

Hej,

jag har xp på C:\ och ska installera windows 7 på D:\ men när jag installerat och jag hämtar alla uppdateringar och drivrutiner för nätverkskortet och för garfik och allt annat för windows 7 vart installerar man de då? på C:\ eller på D:\ ?

för en vän till mig har samma sak xp på C och Win7 på D men han säger att den ej frågar honom vart uppdateringarna från windows update ska installeras utan de installeras automatiskt men vet ej om det spelar någon roll att de installeras på C eller D,

och samma sak med drivrutiner för nätverkskort, grafik etc, vart ska man installera de nånstans på D: ? men det frågar inte utan bara installeras automatsikt så jag förstår ej det här,?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kör Windows 7, är det C:\... när du kör XP, är DET C:\. Det skall alltså installeras på C:\ Fast jag tippar att du inte behöver installera några drivare till W7... det mesta, utom udda hårdvara kanske, kommer via windows update. Kolla i Enhetshanteraren efter gula varningstrianglar... det är sådant som du får leta reda på själv. Men kör update först!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kör Windows 7, är det C:\... när du kör XP, är DET C:\. Det skall alltså installeras på C:\ Fast jag tippar att du inte behöver installera några drivare till W7... det mesta, utom udda hårdvara kanske, kommer via windows update. Kolla i Enhetshanteraren efter gula varningstrianglar... det är sådant som du får leta reda på själv. Men kör update först!

tack ska försöka se vad jag kan göra,

1 januari 2010 nu ;P:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...