Gå till innehåll

Vista Licens fel


Nerfherder

Recommended Posts

Så har jag då råkat ut för ett mycket konstigt problem med min vista installation. Helt plötlsigt igårkväll säger vista att min nyckel inte är giltig. Jag klickar på aktivera, eftersom det är en vista home premium som följde med min HP burk. Jag har haft den i 1,5 år så jag fattar verkligen inte varför den helt plötsligt börjar krångla. Jag har googlat och hittat andra användare med samma problem, med den skillnaden att de har fått 3 dagars förvarning iaf. Det fick inte jag... Vad göra? Det är ju en äkta licens, ingen demo eller något sånt. Operativet funkar men jag vet inte hur länge, eller vad som kommer att hända om jag fortsätter köra med en "ogiltig" nyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Du ska kontakta Microsoft kundtjänst:

http://www.microsoft.com/sverige/msab/contact/default.mspx

rubriken Produktaktivering

Om du har en dator med förinstallerat windows ska du inte vända dig till Microsoft utan till datortillverkare, i ditt fall HP om du har en HP/Compaq.

Jag råkade ut för samma sak, alla jag mailade och talade med var väldigt frågande men/och nyfiket hjälpsamma.

(Inklusive supporten på Microsoft. Fick faktiskt ett mail efter drygt en vecka där dom undrade om det löst sig. :) )

Men i slutändan blev jag tvungen att installera om hela datorn.

(För mig blev felet helt plötsligt att jag "Hade en utvärderingsversion" som inte hade funnits sedan ett och ett halvt år och att det skulle sluta fungera om 19 dagar, men licensnummret var OK...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...