Gå till innehåll

uTorrent Turbo Accelerator


Recommended Posts

Hej.

Av en slump stötte jag på att det numera finns en add-on till uTorrent - uTorrent Turbo Accelerator som tydligen skall snabba upp nedladdningen av bittorrent-filer.

http://www.webspeeders.com/index.php?option=com_content&view=article&id=73

Eftersom jag ibland upplever uTorrent som "segt" (kan naturligtvis även bero på inställningar i programmet eller på mitt bredband) så funderar jag på att testa acceleratorn.

Men som med så många andra program och applikationer vill jag gärna höra lite åsikter innan jag testar.

Är det något som provat och vilka är i så fall era erfarenheter av applikationen?

Hälsningar

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste jag fråga dig... varför?

Allt det programmet kan göra gör du själv i dina inställningar för uTorrent.

Om du vill optimera din nerladdningar för snabbast möjligt tycker jag att du ska läsa deras FAQ, där finns mycket nyttigt.

T.ex ska/bör man inte ställa in speedguiden på LAN, bara därför att man tror att det öppnar allt för det ska gå fort, utan det har snarare en motsatt effekt eftersom utgående blir lika snabb...

Mitt tips istället är att läsa faq noggrant och läs igen tills du förstår vad de menar ordentligt.

Ett tips till är att göra en "portforward" i din router istället för att öppna en DMZ, dmz ställer till bekymmer i vissa konfigurationer enl faq.

Lycka till med experimenten... och hör gärna av dig med resultaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får tänka på att windows inte har så många samtidiga kopplingar som standard... Har för mig att det är 10, men jag kan ha fel där.

Hursomhelst så måste du i så fall ändra MaxConnections och MaxConnServer i registret för att det ska gå fortare :) plus att det det finns även andra möjligheter i TcpIP protokollet att ändra på.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt Venoms

dom inställningarna ni skriver det fanns program för att göra de inställningar men dom innehåller virus

det gjorde jag under XP tiden

det jag skriv om, det är inställningar för varje enskild fil i utorrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör man direkt i registret...

Skapa två egna filer... sedan får du ändra värdet själv

MaxConnections.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000004
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000004

MaxConnServer.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000004
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000004

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hållt på en del med tcp anslutningar och dylikt kring utorrent... Testade lite fram och tillbaka och du tjänar inte direkt att hålla på med sånt. Det du tjänar på det är att portforwarda porten utorrent använder och sedan välja torrents med omsorg (bra ratio) dvs bra seeds lite leechers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...