göte Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hej alla och God Fortsättning på det nya året Om man i mappstrukturen går till C:\Dokuments & Settings så visas ikonen för denna mapp med ett hänglås på och man kommer inte in i mappen utan det kommer upp ett felmeddelande som säger att den inte är tillgänglig. Varför och går det att åtgärda? Om man går till C:\Användare\Det egna namnet\ så visas en del mappar som genvägar och även dessa är inte tillgängliga. Varför och går det att åtgärda? Kan tillägga att jag kör det första Administratörskontot som skapas vid installationen och attt inga fler konton finns på datorn ännu samt att mappalternativen är inställda så att dolda mappar och skyddade operativsystemfiler visas. Kör Windows 7 Ultimate x64 MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hej alla och God Fortsättning på det nya året Om man i mappstrukturen går till C:\Dokuments & Settings så visas ikonen för denna mapp med ett hänglås på och man kommer inte in i mappen utan det kommer upp ett felmeddelande som säger att den inte är tillgänglig. Varför och går det att åtgärda? Om man går till C:\Användare\Det egna namnet\ så visas en del mappar som genvägar och även dessa är inte tillgängliga. Varför och går det att åtgärda? Kan tillägga att jag kör det första Administratörskontot som skapas vid installationen och attt inga fler konton finns på datorn ännu samt att mappalternativen är inställda så att dolda mappar och skyddade operativsystemfiler visas. Kör Windows 7 Ultimate x64 MVH Göte Jag tror att du finner svaret här! http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/19905-ny-paa-win-7-laasta-mappar/ Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 Jag tror att du finner svaret här! http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/19905-ny-paa-win-7-laasta-mappar/ Mvh Mats H Japp, jag läste Stenis svar, problemet är bara att mitt virusprogram talade om att det hade hittat en Bloodhound i en sådan låst mapp. Nu fixade det sig genom att den la viruset i karantän men det hade varit intressant att se om det fanns något i mappen MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Alla dessa låsta mappar är alltså länkar (genvägar) till andra mappar så allt innehåll finns i åtkomliga mappar även om det ibland kan vara lite besvärligt att hitta rätt mapp. Exempelvis: C:\Dokuments & Settings är en länk till C:\Användare. Så även om Norton visade sökvägen till den infekterade filen med hjälp av en "låst mapp" så går det ju att hitta igen mappen på ett annat sätt. Kan du i Nortons logg/karantän hitta i vilken mapp den hittade filen den tog bort? I så fall kan vi ju se om det går att komma fram till var mappen ligger "på riktigt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Kan du i Nortons logg/karantän hitta i vilken mapp den hittade filen den tog bort? I så fall kan vi ju se om det går att komma fram till var mappen ligger "på riktigt". Den här mapen angavs i karantänen C:\Users\Mitt namn\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Low\Content.IE5\QQNNL752\ MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Det är mappen för tillfälliga internetfiler, den mapp där Internet Explorer lägger webbsidor. Det innebär att du kom till någon skadlig webbsida skulle jag tro. Du hittar mappen här: C:\Användare\Mitt namn\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 (edited) Det är mappen för tillfälliga internetfiler, den mapp där Internet Explorer lägger webbsidor. Det innebär att du kom till någon skadlig webbsida skulle jag tro. Du hittar mappen här: C:\Användare\Mitt namn\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files Tackar, har deletat den /Göte Sorry - fel av mig skall vara tömt den Edited January 7, 2010 by göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Har du tagit bort hela mappen? Det är ju inte så bra i så fall, Internet Explorer behöver den. Däremot så kan man ju tömma den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swerogge Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 jag är inte säker men jag har en känsla av att systemet skapar en ny sådan mapp om den inte finns där längre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Man kan ju hoppas det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts